جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویرایش تصویر حرفه‌ای : Snapseed

اگر بخواهید که یک عکس عالی ثبت کنید٬ باید به خیلی از چیزها توجه نمایید. مثلا این‌که نور محیط باید چطوری باشد یا اساسا در چه زاویه خورشید درحال تابش است یا حتی باید دقت کنید که سوژه موردنظر نسبت به اجزای دیگر بولد باشد! اما فقط یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند به خوبی تمام این نکات را رعایت کند و بعد از چند دقیقه‌ یک عکس بگیرد. اما مردم عادی و افرادی که فقط برای تفریح عکس می‌گیرند٬ باید چه کنند؟ باید دوره‌ای برای آموزش عکاسی ببینند؟ می‌بایست که دوربینی DSLR بخرند و حساب ‌بانکی‌شان‌ را خالی نمایند؟ یا…

 

فعلا که فن‌آوری‌ اطلاعات پیش‌ ماست و روزانه به ما یاری می‌رساند. اپلیکیشن Snapseed آمده تا به ما در (زیباکردن عکس) این‌راه پیچیده و پرپیچ‌ و خم کمک کند. این اپ توسط کمپانی پرآوازه گوگل تولید گشته و تاکنون بیش‌ از 10 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از هزاران‌ هزار کاربر کسب کرده است. همچنین این نرم‌افزار در دسته فوتوگرافی گنجانده می‌شود. جایی که پراز اپ‌های پرزرق و برق است و آن برنامه‌ها زیاد مهربان نیستند و دوست‌ ندارند که رتبه‌ و محبوبیت‌شان را با اپلیکیشنی سهیم شوند. اگر می‌خواهید با این اپ بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

طراحی

واقعا از گوگل چه می‌توان انتظار داشت؟ برای برنامه خود یک طراحی قدیمی و منسوخ شده استفاده کند یا این‌که آن را به مدرن‌ترین صورت براساس متریال دیزاین طراحی کند. اما این کمپانی چیزی میان این‌دو را انتخاب کرد. Snapseed شکل و شمایلی نه آن‌چنان از رده‌خارج‌ شده دارد که از آن بیزار شوید و نه آن‌چنان مدرن که چشمان‌تان بدرخشد و یک‌دل نه صد‌ دل عاشقش شوید! اما هرچه بگوییم٬ این اپلیکیشن همین‌ شکلی است و کاری هم نمی‌توان کرد! اما یقینا این طراحی دل شما را نمی‌زند و با آن خو خواهید گرفت. آیکون هم معمولی طراحی شده و تنها برگی سبزرنگ درکنار صفحه‌ای سفید خودنمایی می‌کند. اینجاست که اسم برنامه برای‌تان تداعی می‌شود.

اما Snapseed چگونه کار می‌کند؟

وقتی یک عکس را از طریق گالری‌تان به این اپ منتقل می‌کنید٬ یک آیکون سفید رنگ دایره‌ای شکل در کنار صفحه برای‌تان به نمایش درمی‌آید. وقتی آن را لمس کنید٬ با صفحه‌ای کم‌رنگ مواجه خواهید شد که درهمین‌ جاست که کار حرفه‌ای ادیت عکس شروع خواهد شد. گزینه‌های ویرایشی این نرم‌افزار در 3 قسمت دسته‌بندی شده‌اند که ما در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم و عملکردشان را بررسی می‌کنیم.

Tools

همان‌طور که از اسم این بخش پیداست٬ روبه‌روی شما چند ابزار کاربردی اما بعضا تکراری را نمایش می‌دهد و با لمس هرکدام عکس موردنظر با تغییری مواجه می‌شود. این قسمت شامل 13 تب است که به رنگ سفید هستند و برای‌تان شیرین‌کاری انجام می‌دهند. مثلا شما با فشردن گزینه Details قادرید وضوح عکس را بیش‌ از آن‌چه در تصورتان می‌گنجد٬ بالا ببرید.

اما یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در گزینه Tools نموداری عجیب‌ و‌ غریب است که نام گزینه آن Curves است. وقتی این تب را بفشارید به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که عکس در میانه آن حضور دارد. بعد باکشیدن عکس روی جدول خط‌کشی‌‌ شده تقریبا همه‌چیز تصویر مورد نظر تغییر می‌کند! برای مثال: نور کم یا زیاد می‌شود یا رنگ‌ها نگاتیو می‌گردند. در کل شما می‌توانید کلی با این قسمت سر و کله بزنید تا نحوه عملکرد آن دست‌تان بیاید. ناگفته نماند که تمام تغییرات به آنی اعمال خواهند شد و مکث و درنگی در کار Snapseed نیست.

لازم به‌ذکر است که در بخش Text گزینه‌های جذابی وجود دارند که بعضی از آن‌ها را برای اولین‌بار می‌بینید و در هیچ اپلیکیشن دیگری مشاهده نکرده‌اید. درآخر باید بگوییم٬ اگر بخواهید تمام امکانات این قسمت را امتحان کنید و کارکردن حرفه‌ای با آن‌ها را یاد بگیرد٬ حتما چندین‌ ساعت به‌ طول خواهد انجامید.

Filters

تصور نکنید که این اپ هم مانند دیگر همنوعانش افکت‌هایی تکراری و خسته‌ کننده دارد که بیش‌تر تکرار مکررات است تا تنوع و شور و شین! افکت‌های Snapseed آن‌قدر خاص و متفاوت هستند که جذب‌شان خواهید شد و به آن‌ها معتاد می‌گردید. حتی افکت سیاه-سفید به عالی‌ترین شکل‌ ممکن کارش را انجام می‌دهد و شما شک می‌کنید که شاید این عکس نوستالژیک را با یک دوربین مونوکروم گرفته‌اید! تمام فیلترهای این برنامه از این قاعده پیروی می‌کنند و باید گوگل را به‌خاطر توسعه‌ دادن همچین نرم‌افزاری ستود.

اما چیزی که شما را به حیرت وا می‌دارد٬ فیلتر Lens Blur است. این گزینه شاید اسمی تکراری داشته باشد اما به هیچ‌عنوان عملکردش مانند بیش‌تر اپلیکیشن‌ها ضعیف نیست. این گزینه به سرعت (اگر سوژه عکس‌تان واضح و معلوم باشد) آن را شناسایی می‌کند و دایره‌ای روی آن قرار می‌دهد. سپس بک‌گراند محو خواهد شد و تصاویری شبه پرتره به وجود می‌آید. درواقع این هوشمندی کار شما را راحت‌تر کرده است و در عین حال این فیلتر کارش را بسیار خوب انجام می‌دهد. ناگفته نماند که در این قسمت گزینه فریم هم برای افزودن قاب به تصاویر حضور دارد.

Face

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش Snapseed همین بخش است. اگر سوژه تصویر مربوطه یک چهره واضح و شفاف داشته باشد٬‌ با این اپ می‌توانید آن را تاحد زیادی تغییر دهید. طوری‌که صورت‌ فرد یا خودتان صاف می‌شود و از شر لک‌ و خال‌ها خلاص خواهید شد. همین‌طور قادرید در تب Pose با کمک هوشمندی این نرم‌افزار صورت‌تان را در جای خودش کمی به این‌طرف و آن‌طرف تکان بدهید. در این قسمت هم هوش مصنوعی و سریع‌بودن این برنامه را تحسین خواهید کرد و دوباره‌ برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی جهان دست خواهید زد!

نکات مثبت:
سرعت بسیار عالی
هوش سرشار
طراحی قابل‌قبول
امکان ذخیره عکس در 2 فرمت مجزا

نکات منفی:
رابط کاربری می‌توانست بهتر باشد

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *