جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویدیوهای 360 در فیسبوک

Facebook ممکن است که بر روی نوع جدیدی از حقیقت مجازی کار کند.

ویدیوهای 360 در فیسبوک

طبق گزارشی که در مجله ی خبری وال استریت منتشر شد Facebook در حال ساخت یک نرم افزار مستقل برای ویدیوهای 360 درجه است.

این نرم افزار هنوز در حال توسعه است و برای iOS و اندروید منتشر خواهد شد، و یک تجربه ی دید مشابه سایر نرم افزارهای موجود در زمینه ی ویدیو های 360 درجه، به عنوان مثال YouTube ارائه میدهد. این مجله گفته است که زمان اتشار نرم افزار مشخص نیست.

یکی از نمایندگان Facebook درباره ی این گزارش صحبت هایی کرده است.

ویدیوهای کروی، مانند آنهایی که توسط Google Spotlight Stories و Street View Google ارائه میشد، یک دید 360 درجه را ارائه میدهند که به شما این امکان را میدهد تا از گوشی هوشمند خود به عنوان پنجره ای رو به بیرون استفاده کنید. تعویض زاویه ی نگه داری گوشی هم یک منطقه ی متفاوت از ویدیو را نشان شما خواهد داد.

از آنجایی که ویدیو تجربه ای مانند دستگاه های واقعیت مجازی را ارائه نمیدهد، این ویدیوها به گونه ای در آشنایی را برای بیشتر مردم که با واقعیت مجازی آشنایی ندارند باز خواهد کرد.

در گذشته هم این نوع ویدیوها را از Facebook دیده بودیم. این کمپانی ویدیوهای کروی را برای بخش خبری کنفرانس توسعه دهندگان F8 در اوایل این سال رونمایی کرده بود. آن ویدیو ها که مستقیما از طریق News Feed قابل مشاهده هستند، با هدست های واقعیت مجازی، از جمله هدست Oculus Rift Facebook هم سازگار است.

از آنجا که این ویدیوها هنوز به مرحله ی آزمایش هم نرسیده اند، این کار منطقی به نظر میرسد که Facebookآنها را به عنوان یک نرم افزار مستقل برای گوشی های هوشمند معرفی کند. در کنفرانس اندازه گیری مهندسی Facebook که در دوشنبه برگزار شد، Jav Parikh مدیر بخش مهندسی جهانی و زیرساخت ها، اشاره کرد که واقعیت مجازی و واقعیت افزونه برنامه های استراتژیک بعدی کمپانی خواهد بود.

Parikh میگوید زمانی که Facebook تاسیس شد، یک سایت کاملا مبتنی بر متن بود: استاتوس ها و پست ها تمام چیزهایی بودند که در آن دیده میشد. ما به دنیایی پا گذاشتیم که بیشتر تمرکز آن بر روی تصاویر بود. اما در چند سال آینده بیشتر تجربه هایی که در Facebook اتفاق می افتد به سمت ویدیوها خواهند رفت.
فقط به ویدیو ها ختم نخواهد شد، چیزی که ما می بینیم به احتمال زیاد در چند سال آینده واقعیت افزونه و واقعیت مجازی هم بخشی از Facebook خواهند شد.

منبع: mashable

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *