جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا واردات آیفون و آیپد به آمریکا ممنوع می شود؟

شکایت جدید کوالکام از اپل منجر شده تا دعوی قضایی این دو کمپانی شدت بیشتری گیرد. کوالکام در پی این شکایت درخواست ممنوعیت واردات آیفون و آیپد به ایالات‌متحده‌ی آمریکا را دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

دی‌ماه سال گذشته نخستین اخبار مربوط به شکایت کوالکام از اپل به دلیل نقض حقوق ثبت اختراع این شرکت شنیده شد که در پی این ماجرا شکایت‌های زیادی بین طرفین دعوی رد و بدل شد. کمپانی کوالکام ادعا کرده که اپل هزینه‌ی حق ثبت اختراعات این شرکت را پرداخت نمی‌کند و در طرف دیگر اپل نیز عنوان کرده که قیمت‌های درخواست شده از سوی کوالکام بسیار نجومی بوده و قانونی نیست. کوالکام مدعی است که کمپانی اپل تاکنون حق ثبت 6 اختراع این شرکت را نادیده گرفته و در حال استفاده‌ی غیرمجاز از فناوری‌های تولیدشده توسط کوالکام است. اغلب این فناوری‌ها در زمینه‌ی ارتباطات بوده که آیفون‌های اپل با استفاده از آن‌ها می‌توانند هنگام برقراری تماس‌های صوتی، مصرف باتری را تا حد چشمگیری کاهش دهند.

در پی شکایت جدید کوالکام از اپل، این شرکت از کمیته تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده موسوم به ITC درخواست کرده تا واردات آیفون و آیپد های اپل به ایالات‌متحده‌ی آمریکا متوقف شود. کمپانی کوالکام علاوه بر درخواست ممنوعیت واردات محصولات اپل به آمریکا، قصد دارد تا فروش محصولات فعلی اپل نیز در این کشور ممنوع شود. کوالکام در دادگاه بین‌المللی ITC عنوان کرده که اپل از سال‌های 2013 تا 2017 بدون داشتن مجوز و یا حق ثبت اختراع از پتنت های این شرکت در محصولات خود استفاده کرده است. در پی شکایت دوم کوالکام از اپل، کوالکام از مجمع بین‌المللی تجارت آمریکا (ITC) درخواست کرده که تمام آیفون‌ها و آیپد های اپل که از تراشه‌های LTE کمپانی اینتل استفاده می‌کنند را مسدود کند. دان رازنبرگ، یکی از وکلای حقوقی کوالکام در مورد شکایت این شرکت از کمپانی اپل عنوان کرده که:

کوالکام در حال پیگیری شکایت خود در مجامع بین‌المللی است و درخواست ممنوعیت واردات آیفون به آمریکا را دارد. کمپانی اپل برخلاف سایر شرکت‌های بزرگ دنیا مایل نیست تا بهای تکنولوژی که از آن استفاده می‌کند را بپردازد. اپل طی چند سال اخیر اقدام به استفاده‌ی غیرقانونی از اختراعات ما کرده اما هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکرده است.سوء استفاده‌ی اپل از پتنت های ما سبب شد تا پای هر دو طرف به دادگاه‌های بین‌المللی کشیده شود.

در پی شکایت کوالکام و درخواست این شرکت برای ممنوعیت واردات و فروش محصولات اپل در آمریکا این سؤال به ذهن می‌رسد که سرنوشت دو محصول جدید اپل که احتمالاً نام‌های مشابه آیفون 8 و آیفون 7 اس خواهند داشت، به کجا کشیده می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که بر اساس برنامه‌ریزی های کمیته‌ی بین‌المللی ITC، پرونده شکایت کوالکام از اپل تا 18 ماه دیگر بررسی نخواهد شد بنابراین به نظر نمی‌رسد که دعوی این دو شرکت خلالی در روند معرفی محصولات آتی اپل ایجاد کند. نظر شما در مورد درگیری قضایی اپل و کوالکام چیست؟ سرانجام کدام‌یک از طرفین در این پرونده پیروز خواهد شد؟

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *