جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


واحد واقعیت مجازی Vive از اچ تی سی جدا میشود

بنابر گزارش تازه خبرگزاری Bloomberg، کمپانی HTC مشاوری را به استخدام خود درآورده تا راهی برای بهبود وضعیت آینده این کمپانی نابسامان بیابد. یکی از ایده های فعلی آن است که تجارت واقعیت مجازی Vive، در قالب یک کمپانی مستقل به کار خود ادامه دهد یا تماماً فروخته شود. اوایل هفته جاری، HTC قیمت هدست های Vive را تا 200 دلار کاهش داد تا مشتریان، راحت تر قادر به دسترسی به آن باشند.

 

واحد واقعیت مجازی Vive

گزینه دیگر HTC که البته اندکی بعید به نظر می رسد، فروش تمام و کمال کمپانی است. اما پیدا کردن خریداری که مایل به خرید تمام HTC باشد راحت نیست و جدا کردن واحدهایی مانند Vive و موبایل های هوشمند عملی تر به نظر می رسد. وضعیت مالی HTC، کماکان روندی نزولی در پیش دارد اما این کمپانی تایوانی توانسته در سه ماهه های اخیر، ضرر عملیاتی خود را کاهش دهد.

تازه ترین اسمارت فون پرچمدار HTC، یعنی U11 با نقدهای بسیار خوبی به خاطر دوربین با کیفیت و عملکرد سریع اش مواجه شده اما کماکان از منظر طراحی، از رقبایی مانند سامسونگ و ال جی جا مانده است. علاوه بر این، U11 به صورت انحصاری توسط اپراتور مخابراتی اسپرینت فروخته می شود و همین موضوع، فروش آن را نسبت به موبایل هایی که توسط اپراتورهای گوناگون فروخته می شوند کاهش می دهد.

در حال حاضر تخمین زده می شود که HTC، تنها اندکی بیشتر از 2 درصد از بازار موبایل های هوشمند آمریکا سهم دارد و موبایل قبلی شرکت، یعنی U Ultra هم با نقدهای منفی مواجه شد و هیچوقت از سوی اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده به فروش نرفت.

با این همه، هدست Vive روزنه امیدی برای HTC بوده و در سه ماهه نخست عرضه اش، بالغ بر 190 هزار واحد فروخت. نسخه مستقل از پی سی این هدست قرار است به زودی در خاک چین عرضه شود و HTC تایید کرده مشغول کار روی هدست واقعیت مجازی مستقل دیگری است که نرم افزار واقعیت مجازی گوگل را به اجرا در می آورد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *