جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هند و اینترنت رایگان گوگل

ماه گذشته، مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ با تصمیم نهادهای قانونی هند مجبور شد دست از اجرای طرح خود برای ارائه دسترسی رایگان شهروندان هندی به اینترنت منصرف شود. اما به نظر می رسد بزرگان دنیای فناوری برای فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای روستانشینان هندوستان مصمم هستند. ب

هند و اینترنت رایگان گوگل
راجان آناندان، مدیر گوگل در هند در مصاحبه اخیر خود گفته که این شرکت با شرکت های ارتباطی هند برای همکاری در پروژه Loon وارد مذاکره شده است. به موجب این پروژه، بالن هایی در ارتفاع بالا مستقر می شوند و اینترنت پرسرعت را در اختیار مناطق دور افتاده در کشورهای در حال توسعه قرار می دهند.


به گفته آناندان “اصل کار ارائه اینترنت به شهروندان توسط شرکت های محلی انجام می شود و گوگل به همین علت است که با آنها وارد مذاکره شده است. آغاز این طرح بدون مشارکت شرکت های هندی ممکن نیست.”
او اینطور ادامه داد: “این پروژه در اصل توسعه زیرساخت ها در آسمان است. دولت هند همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است.”
هند دومین کشور بزرگ در دنیا است، ولی نزدیک به 68 درصد از جمعیت آن، یعنی 880 میلیون نفر، در روستاها و در فقر زندگی می کنند. فیس بوک نیز قصد داشت به این روستاییان کمک کند، ولی طرح این شرکت به دلیل نقض بی طرفی اینترنت رد شد، چرا که کاربران این طرح تنها می توانستند به بخشی از اینترنت که فیس بوک تعیین می کرد دسترسی داشته باشند.
اما به نظر می رسد گوگل با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد، چرا که به موجب طرح Loon، دسترسی به همه سایت ها به صورت برابر امکان پذیر است.
گوگل این طرح را نخستین بار در نیوزیلند آغاز کرد. در مرحله نخست این طرح، بالن های گوگل برای چند روز در استراتوسفر باقی ماندند و اینترنت 3G را به مناطق تحت پوشش خود ارسال کردند. گوگل از آن زمان تاکنون این پروژه را بسیار بهبود بخشیده و بالن های این شرکت حالا بسیار قدرتمندتر از قبل آماده به کار هستند. بالن های گوگل در حال حاضر قادر هستند تا صد روز در جو زمین باقی بمانند.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *