جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همکاری BMW و اینتل

این روزها، خبرها و شایعات زیادی در خصوص همکاری میان کمپانی های بزرگ دنیا در زمینه تولید خودروهای بدون راننده به گوش می رسد و اخیراً نیز در خبرها به همکاری میان شرکت های گوگل و فیات پرداخته شده است

همکاری BMW و اینتل

اما امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که از علاقه مندی کمپانی های بی ام و و اینتل برای ورود به این حوزه خبر می دهد و گفته می شود که این دو شرکت بزرگ، قصد دارند تا به صورت مشترک بر روی فناوری تولید خودروهای بدون راننده کار کنند و بخشی از بازار این اتومبیل ها در آینده را به خود اختصاص دهند.

هنوز این خبر با واکنشی از سوی مسئولین بی ام و اینتل همراه نبوده است اما گفته می شود که این قرارداد همکاری به زودی اعلام و رسانه ای خواهد شد. گفته می شود در این قرارداد، شرکت نرم افزاری Mobileye نیز حضور خواهد داشت که قرار است از سیستم نرم افزاری جلوگیری از تصادف این شرکت در خودروهای بدون راننده تولیدی استفاده شود.

 

به نظر می رسد که این همکاری می تواند بسیار سازنده باشد چرا که مهارت اینتل در ساخت پردازنده در کنار تخصص بی ام و در تولید اتومبیل، می تواند مکمل یکدیگر باشند و محصولی ایده آل را تولید و روانه بازار کنند.

 

در هر صورت، اتومبیل های نسل آینده شباهت چندانی با خودروهای امروزی نخواهند داشت و بی تردید، از پیچیدگی بالایی برخوردار خواهند بود که سخت افزارهای قدرتمندی را برای پردازش اطلاعات و رایانش نیاز خواهند داشت. اینجاست که اینتل می تواند بهتر از هر شرکتی از پس تولید چنین سخت افزارهای قدرتمندی برآید.

 

باز هم باید بگوییم که هنوز این خبر به صورت رسمی توسط هیچ یک از این دو کمپانی تایید نشده است که البته ظرف یکی دو روز آینده، شایعه و یا درست بودن این خبر مشخص خواهد شد.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *