جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همه چیز درباره دابسمش

برنامه‌ای که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران با استفاده از لب‌خوانی  روی صداهای استخراج شده از صحنه فیلم‌های مختلف، موسیقی‌های متفاوت و یا حتی مکالمات و گزارش‌های تلویزیونی، ویدئویی جذاب بسازند رفته رفته جای خود را نه‌تنها به عنوان برنامه‌ای پرطرفدار بلکه به عنوان هدفی برای سرگرمی و فراهم کردن موجبات شادی، در میان کاربران پیدا کرده است.

نکاتی برای ساخت دابسمش

دابسمش چیست؟

Dubsmash یک برنامه پیام‌رسان ویدئویی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که به کاربران امکان اضافه کردن کلیپ‌های صوتی به ویدئوهای ضبط شده از طریق گوشی آن‌ها را خواهد داد. در قالب استفاده از این برنامه کاربران امکان انتخاب لیستی از کلیپ‌های صوتی بارگذاری شده توسط دیگران و یا اضافه کردن کلیپ صوتی مورد نظر خود را خواهند داشت. پس از انتخاب کلیپ صوتی، کاربران ویدئوی خود را به‌طور هماهنگ با این کلیپ، ضبط خواهند کرد و نهایتا امکان به‌اشتراک گذاری نتیجه کار در برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام وجود خواهد داشت.

دابسمش از کجا آمده است؟

این برنامه توسط تیم سه نفره برنامه‌نویسان آلمانی یعنی Jonas Druppel, Roland Grenke  و  Daniel Taschikدر ماه نوامبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد و تا کنون توسط بیش از ده میلیون کاربر، دانلود شده است.

دلیل محبوبیت دابسمش

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه، سادگی آن است. این برنامه به‌حدی محبوب است که حتی راننده فرمول یک، لوئیز همیلتون، بازیگر استرالیایی، جک‌من و یا حتی هنرپیشه محبوبی مانند دمی‌مور و افراد دیگر نیز تجربه ساخت کلیپ با استفاده از آن را داشته‌اند.

Dubsmash 2؛ بدافزاری خطرناک!

توجه داشته باشید بدافزاری با مشابهت اسمی تحت عنوان Dubsmash2 در فضای وب منتشر شده که هیچ ارتباطی با نرم‌افزار اصلی یعنی Dubsmash نداشته و تنها یک بدافزار خطرناک است که شما را به‌طور ناخواسته به وب‌سایت‌های نامشخص رهنمون خواهد ساخت.

نمونه‌های جایگزین این برنامه

با محبوب‌شدن برنامه دابسمش، توسعه‌دهندگان زیادی دست به تولید برنامه‌هایی با قابلیت‌های مشابه زده‌اند. از جمله بهترین برنامه‌های جایگزینی که بعضا قابلیت‌های جالبی را نیز پیش روی کاربر قرار می‌دهند می‌توان به VineSmash (برای سیستم‌عامل iOS)،  و Mudical.ly  (برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس )، VivaVideo (برای اندروید و iOS) و KineMaster (برایاندروید) اشاره کرد.

نکاتی برای ساخت دابسمش جذاب

یکی از نکات مهم در ساخت دابسمشی جذاب، نورپردازی مناسب است. به گونه‌ای که محیط فیلم‌برداری نه آنچنان تاریک و نه بیش از حد روشن باشد. بهترین حالت، فیلم‌برداری در نور روز و در نزدیکی یک پنجره است. در مرحله بعدی، ذخیره چندین باره برداشت‌های ویدئویی را مدنظر داشته باشید تا نهایتا به بهترین نتیجه برسید. پس از این تمرکز خود را بر روی طرح ویدئو بگذارید. بسته به محتوای اجراشده می‌توانید حضور ثابت در جلوی دوربین و یا حتی در قالب چندنفره، حضور تدریجی افراد در جلوی دوربین را نیز مدنظر قراردهید. نهایتا به کلیدی‌ترین نکته در ساخت دابسمش، یعنی بیان احساسات به بهترین نحو ممکن، توجه کنید. فراموش نکنید که خواندن ساده یک متن هیچ جذابیتی برای مخاطبین نخواهد داشت پس سعی کنید طرحی ابتکاری در بیان مکالمات داشته باشید. به عنوان راهکاری مفید می‌توانید با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، نمونه ویدئوهای منتشر شده توسط دیگران را مشاهده کنید تا از آن‌ها الهام بگیرید.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *