جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هشدار به مقامات دولتی انگلستان به خاطر احتمال حمله سایبری روسیه

سازمان مرکزی امنیت سایبری بریتانیا به سران و سیاست مداران دولت انگلستان هشدار داده که از خود در مقابل حملات سایبری احتمالی منتسب به هکرهای روسی محافظت کنند.

هشدار-به-مقامات-دولتی-انگلستان-به-روسی

به گزارش رویترز سازمان مذکور که در واقع تحت نظارت ستاد جاسوسی ارتباطات انگلستان فعالیت می کند، با اشاره به اتفاقی که برای حزب دمکرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افتاد، به رهبران برتانیایی توصیه می کند امنیت شبکه خود را ارتقا ببخشند.

اگرچه سازمان مرکزی امنیت سایبری انگلیسی به صورت موکد از اقدام احتمالی هکرهای روسیه ای سخن نگفته، ولی با مثال زدن اتفاقات پیرامون انتخاب دونالد ترامپ و باقی ماجراهایی که در آمریکا رخ داد، به صورت غیر مستقیم تقصیر تایید نشده را گردن دولت پوتین انداخته است.

گفتنی است آنها حملات سایبری احتمالی را صرفاً به رهبران سیاسی کشور محصور نمی دانند و تصور می کنند ممکن است مجلس، حوزه های انتخاباتی، اتاق های فکر و ایمیل های شخصی افراد نیز مورد هجوم قرار بگیرند.

در همین رابطه «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان می گوید: «ما مدرک موثقی مبنی بر دخالت روسیه در این زمینه نداریم، اما آنچه بدیهی است توانایی بالای هکرهای روسی است و شکی وجود ندارد که آنها به انجام فعالیت هایی از این دست علاقه دارند».

لازم به ذکر است دولت فرانسه در جریان ماه اخیر برنامه های امکان رای گیری اینترنتی انتخاباتش را از ترس حملات سایبری به طور کامل منتفی کرد؛ مسئله ای که احتمالاً در نقاط دیگری از دنیا نیز انجام خواهد شد.

منبع :  دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *