جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نکاتی برای خرید تبلت

یکی از بارزترین تفاوت‌های تبلت‌ها در اندازه صفحه نمایش است که از این لحاظ می توان تبلت‌ها را سه دسته تقسیم کرد. تبلت‌های ۷ تا ۸ اینچ (تبلت های کوچک)، تبلت های ۸ تا ۱۰ اینچ (تبلت های متوسط و نیمه بزرگ) و ۱۰ اینچ و بزرگ‌تر (تبلت های بزرگ) تقسیم می شوند.

نکاتی برای خرید تبلت

یکی از موارد مهمی که در خرید تبلت باید به آن توجه شود پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی آن را بر عهده دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که پردازنده همه چیز دستگاه نیست، در واقع باید پردازنده‌ای انتخاب شود که برای نیاز کاربر کافی باشد، چون در مواقعی کاربران پردازنده‌ای را انتخاب می کنند که قیمت بالایی دارد اما ظرفیت آن بسیار بیش از نیاز و استفاده آنهاست.

بخش دیگری که هنگام استفاده از تبلت نقش مهمی ایفا می کند، سیستم عامل دستگاه است. تنها رابط کاری کاربر با سخت افزار و بهره مندی از سخت افزار تبلت سیستم عامل است. امروزه سازندگان ترجیح می دهند در تبلت‌های خود از سیستم عامل های معروف و پرطرفداری همچون اندروید و IOS و ویندوز استفاده کنند.

یکی دیگر از موارد مهم در تبلت‌ها، رم(RAM) آنهاست. هرچقدر رم دستگاه بالاتر باشد، سرعت کار و سرعت پاسخگویی تبلت بالاتر بوده و می توان راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتر با تبلت کار کرد.

نکته دیگر در تبلت ها صفحه نمایش است. صفحه نمایش تبلت ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. نوع صفحه نمایش، نوع صفحه لمسی، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی ترین پارامترهای صفحه نمایش است.

امکانات دیگری از جمله موتور پردازشگر تصویر، انواع حسگر، تاچ چند لمسی و …. از دیگر ویژگی هایی هستند که در کنار ویژگی های اصلی قرار می گیرند و به نوعی در اکثر تبلت ها مشترک است.

همچنین مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، wifi یا بطور کلی شبکه های ارتباط اینترنتی است؛ با توجه به اینکه اصلی ترین کاربرد تبلت، استفاده از اینترنت است بهتر است که از نسخه wifi قوی تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی قابلیت نصب سیم‌کارت دارد خوب است که از شبکه های رادیویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند. همچنین بلوتوث و دیگر روش های ارتباط بی سیم از جمله NFC و DLNA از دیگر قابلیت‌هایی است که بهتر است تبلت از آن برخوردار باشد.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *