جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایشگرهای محافظ چشم ایسوس

امروزه دیگر تفاوتی ندارد که در محیط کار یا خانه باشیم، در هر حال ساعات زیادی را خیره به نمایشگر نگاه می‌کنیم و چشمانمان در برابر صدمات فیزیکی قرار می گیرد. سبک زندگی دیجیتال امروز خطرات متعددی را برای ما به همراه دارد، مخصوصا برای چشمان ما که مشکلات آن عموماً بازگشت‌ناپذیر و پرهزینه است. شرکت ایسوس با فناوری‌های انحصاری خود در برابر صدمات فیزیکی از چشمان کاربران خود مراقبت می‌کند. طبق اعلام این شرکت، فناوری “محافظت از چشم (Eye Care)” که در نمایشگر‌های ایسوس بهینه‌سازی شده، تجربه مشاهده بهتر نمایشگر و ایمنی چشمان را تضمین ‌می شود.

نمایشگرهای محافظ چشم ایسوس


مضرات نور آبی اضافه و راهکار ایسوس برای مقابله با آن

امواج نور فرابنفش در طول موج 455-415 نانومتر دارای انرژی بالایی هستند و می‌توانند به چشمان شما یا به عبارت دقیق‌تر به عدسی و شبکیه چشم آسیب برسانند. امواج رنگ‌های آبی در میان طیف رنگ‌های مریی اثر گذاری بیشتری دارند و می‌توانند مستقیما از چشمان شما عبور کنند که نتیجه آن نزدیک‌بینی یا بیماری ماکولا (لکه زرد- شایع‌ترین علت کوری افراد میان‌سال و مسن) است. نور آبی نمایشگر‌ها می‌تواند باعث آسیب، خستگی چشم، سردرد و اختلالات خواب شود. کودکان بیش از سایر گروه‌های سنی در معرض آسیب چشم قرار دارند، زیرا مایعات کریستالین عدسی چشم آنها تاثیر اندکی در فیلتر کردن نور‌های آبی مضر دارد؛ ضمن اینکه خطر بیماری ماکولا در میانسالی برای آنها بیشتر است. محققان ایسوس پس از تلاش‌های مستمر برای اندازه‌گیری مقدار مناسب کاهش نور آبی برای کاربردهای مختلف در نهایت به طراحی ویژگی جدید کاهش نور آبی در بخش تنظیمات نمایشگر رسیدند. به واسطه یک منو کاربران می‌توانند از میان چهار نوع فیلتر نور آبی در نمایشگر بنا به نوع کاربرد خود، بهترین را انتخاب کنند.

پرش تصویر و  راهکار ایسوس برای جلوگیری از آن

پرش تصویر یا Flicker نتیجه روشن و خاموش شدن سریع LED موجود در صفحه نمایش است و بیشتر در زمان نور کم قابل مشاهده است. مشکلی که رخ می دهد منبسط و منقبض شدن دائمی مردمک چشم است که  نتیجه آن خستگی، فشار به چشم و سر درد می باشد. فناوری ضد لرزش  و پرش تصاویر ایسوس یا Flicker-Free از تنظیم فعال و هوشمند روشنایی نور ‌زمینه برای ارایه یک تجربه راحت نمایش استفاده می‌کند. تنظیم هوشمند نور زمینه از کاهش روشنایی صفحه نمایش که باعث فلاش‌های سریع نور زمینه می‌شود جلوگیری می‌کند. نمایشگر‌های ایسوس مجهز به تنظیم فعال و هوشمند نور ‌زمینه، چشمان شما را در برابر خستگی، سوزش و سردرد ناشی از خستگی چشم محافظت می‌کنند. این فناوری نمایشگری بدون لرزش و پرش را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید ساعت‌ها روی صفحات گسترده کار کنید، بازی کنید و به تماشای فیلم بپردازید.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *