جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نشست سالانه سهامداران مایکروسافت

کاترین کت نیووایلر دختر یازده ساله‌ای که برای نشست سالانه مایکروسافت یک سفر طولانی از کلرادو به مقصد مایکروسافت را پشت سر گذاشته بود، موفق شد با مدیران ارشد مایکروسافت دیدار کند.

نشست سالانه سهامداران مایکروسافت
برد اسمیت، مدیر ارشد حقوقی مایکروسافت، در جواب سوال آخرین فردی که روی صحنه آمد و در نشست سالانه سهامداران مایکروسافت سوال خود را مطرح کرد، گفت: «در مدت زمان 15 سالی که در مایکروسافت حضور داشتم، شما جوان‌ترین فردی بودید که در مقابل من ایستادید و از من سوالی پرسیدید. این برای من افتخاری است که با شما ملاقات کردم.» فردی که در پشت میکروفون قرار گرفت کاترین کت نیووایلر دختر یازده ساله اهل کلرادو بود. دختری که به تازگی کلاس ششم را تمام کرده بود و همراه با پدرش جف نیووایلر از خانه خود واقع در آروادا کلرادو به منظور حضور در نشست سالانه سهامداران مایکروسافت به مقر این شرکت عزیمت کرده بود.

او در کلاس‌های Sierra Elementary نکاتی را در مورد سهام یاد گرفته بود. پدر او یکی از سهامداران قدیمی شرکت مایکروسافت است. زمانی که پدرش دعوتنامه حضور در نشست سالانه مایکروسافت را دریافت کرد، تصمیم گرفت تا به اتفاق دختر خود در این مراسم شرکت کند. کاترین در این نشست گفت: «ما تصور می‌کردیم که در یک نشست هیجان‌برانگیز شرکت خواهیم کرد و تجربه خوبی در این نشست به دست خواهیم آورد.» در همین حال پدر کت گفت: «این سفر همانند یک اتفاق بزرگ بود که از نزدیک مشاهده کنیم فرآیندهای تجاری شما چگونه کار می‌کنند، سوالاتی را مطرح کنیم و در مورد سهام اطلاعات خوبی به دست آوریم، به همین دلیل کت هیجان‌ زده بود که به این سفر بیاید. به طوری که در زمان بازگشت به مدرسه تجربیات خود را با همکلاسی‌هایش به اشتراک قرار دهد.»

کاترین صبورانه در صف ایستاده بود در حالی که سهامداران سوالاتی را درباره مایکروسافت و محصولات تولیدی مایکروسافت مطرح می‌کردند. زمانی که او پشت میکروفون قرار گرفت، این سوال را مطرح کرد: «مایکروسافت در زمینه سرمایه‌گذاری در مدارس دولتی چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ است؟ برنامه‌های مایکروسافت در این خصوص چه هستند؟» اسمیت در واکنش به این سوال گفت: «مایکروسافت سرمایه‌گذاری در مدارس دولتی را به سه شکل دنبال می‌کند. اول آن‌که آموزش‌های مرتبط با کسب‌وکار‌های دنیای فناوری را از طریق ارائه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی برای مدارس دولتی ارائه می‌کند، دوم آن‌که کمک‌های بشردوستانه را در قالب سرمایه‌گذاری‌ به منظور حمایت از دانش‌آموزانی که در سراسر مدارس دولتی این کشور به تحصیل اشتغال دارند، انجام می‌دهد و سوم آن‌که با شرکای خود در صنایع مختلف جلساتی را به منظور بهبود سطح کیفی آموزش در مدارس دولتی برگزار می‌کند.»

او در ادامه صحبت‌های خود افزود: «در ابتدا خرسند هستیم که مشاهده می‌کنیم امروزه دانش‌آموزان در مدارس سراسر این کشور به طور شفاف و روشن به دنبال آن هستند تا مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند و از هر فرصتی در این زمینه استفاده می‌کنند. این رویکرد نشان می‌دهد که آن‌ها ادامه دهنده راه افرادی خواهند بود که در دهه‌های گذشت این مسیر موفقیت را پشت سر گذاشته‌اند. در بسیاری از موارد یادگیری یک موضوع همراه با یادگیری مفاهیم جدید است. ما خوشحال هستیم که در این زمینه با مدارس دولتی کار می‌کنیم. در همین ارتباط از تصمیم جدید فرماندار کلرادو در زمینه پیاده‌سازی یک برنامه‌ریزی جدید در ارتباط با کارآموزی قدردانی می‌کنیم. ما بر این باور هستیم که راهکارهای جدید فرصت‌های جدیدی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و برای این منظور دبیرستان‌ها بهترین نقطه شروع هستند. به طوری که آن‌ها قادر هستند آن چیزی که دانش‌آموزان به آن نیاز دارند و آن چیزی که دنیای کار به دنبال آن هست را به یکدیگر مرتبط سازند. در ادامه این دانش‌آموزان خواهند بود که تصمیم می‌گیرند که آیا به مدت چهار سال به دانشگاه بروند و تحصیلات خود را در ارتباط با چیزی که یاد گرفته‌اند ادامه دهند یا این‌که به طور مستقیم به بازار کار وارد شوند. این رویکرد باعث می‌شود تا فرصت‌های جدیدی در اختیار جامعه کسب و کار، سازمان‌های غیر انتفاعی و مدارس قرار گیرد تا با یکدیگر جلسات هم‌اندیشی برگزار کرده و در نهایت زمینه‌ساز به وجود آمدن نوآوری در عرصه‌های مختلف آموزشی و کاری شوند. من دوست دارم نظر شخصی خودم را در این زمینه بیان کنم، این هم‌اندیشی در دراز مدت باعث می‌شود تا شما مشاهده کنید در ایالتی زندگی می‌کنید که سرشار از نوآوری‌های بکری است که زندگی شما را هیجان‌برانگیز می‌کند. ما در مجموعه مایکروسافت در تلاش هستیم از این رویکرد ایالت کلرادو نکات آموزنده‌ای را بیاموزیم. »

بدون شک پاسخ ارائه شده از سوی اسمیت جامع بود و کاترین با شنیدن این حرف‌ها خشنود شده بود. کاترین با گفتن جمله سپاسگزارم این جلسه را به پایان برد. بدون شک این سفر برای او و پدرش یک تجربه منحصر به فرد بود.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *