جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسل هشتم پردازنده های دسکتاپی Core اینتل برای گیمرها

حتما تایید می کنید که بخش اعظمی از بازار پی سی دنیا توسط تلفن های هوشمند و تبلت ها به نوعی بلعیده شده است اما پی سی ها برخی کاربردهای اختصاصی دیگر دارند که هنوز هم رقیبی برایشان پیدا نشده و آن حوزه گیمینگ و تولید محتواست.

 

نسل هشتم پردازنده های دسکتاپی Core اینتل

به همین خاطر جای تعجب ندارد اگر بگوییم که اینتل به صورت تمام وقت مشغول کار است تا به این نیاز کاربران خود نیز پاسخ بدهد و این تلاش را به خوبی می توان در گروه تازه پردازنده های دسکتاپی کمپانی مورد بحث که امروز معرفی شد به خوبی مشاهده کرد.

نسل هشتم پردازنده های دسکتاپی Core i7، i5 و i3 اینتل که طبق وعده شرکت سازنده ماه آینده همراه با محصولات سخت افزاری شرکت های تولید کننده پی سی وارد بازار می شوند به خاطر پشتیبانی از مواردی چون نرخ فریم بالاتر، ایجاد تجربیات فراگیرتر و کنترل بالاتر روی عملکرد، خود را از نسل قبلی متمایز می کنند.

البته امروزه مرور وب، باز نگه داشتن تب ها در شبکه های اجتماعی و حتی تماشای محتوای آنلاین 4K همگی به لطف تبلت ها و حتی اسمارت فون ها امکان پذیر شده، اما در صورتی که به دنبال گرافیک با کیفیت تر یا حتی سیستم های پرقدرت تر برای تولید محتوای 4K هستید انتخاب دیگری جز استفاده از لپ تاپ یا پی سی را مقابل خود نخواهید دید.

در اینجا باید اشاره کنیم که پردازنده های سری Coffee Lake مستقیما در پردازش محتوای گرافیکی تاثیر ندارند چراکه برای این منظور به پردازنده های گرافیکی انویدیا یا ATI نیاز خواهید داشت، اما کمپانی مورد بحث این بار تلاش نموده که چیپ های خود را به عنوان یک مکمل خوب برای محصولات گرافیکی این دو شرکت معرفی نماید. در واقع اینتل اعلام کرده که Core i7-8700K جدید، بهترین چیپ گیمینگی است که تاکنون تولید کرده است.

اینتل وعده داده که به خاطر افزایش شمار هسته ها از ۴ عدد و ریسمان ها از ۸ عدد (در نسل هفتم) به ۶ هسته و ۱۲ ریسمان در نسل هشتم، نرخ فریم بازی Gears of War 4 با افزایشی ۲۵ درصدی در زمان اجرا همراه خواهد بود که این خود دستاوردی مهم است.

گفتنی است به لطف به روز رسانی جدید برای نخستین بار شمار هسته های پردازنده های Core i5 اینتل از ۴ به ۶ عدد در نسل جدید رسیده و سری دو هسته ای Core i3 نیز حالا چهار هسته دارند.

اینتل امروز از یک پلتفرم چیپست تازه به نام Z370 نیز برای پشتیبانی از پردازنده های جدید شش هسته ای خود رونمایی کرد و درست مانند هر نسل جدید از پردازنده های این کمپانی، سری جداگانه ای تحت عنوان K نیز وجود دارند که برای کاربران حرفه ای طراحی شده اند و امکان اورکلاک بهتر پردازنده را به آنها خواهند داد.

قیمت ها برای نسل هشتم پردازنده های اینتل نیز از ۱۱۷ دلار برای سری Core i3-8100 با چهار هسته و چهار ریسما شروع می شود تا ۳۵۹ دلار برای سری Core i7-8700K با شش هسته و ۱۲ ریسمان بالا می رود. فروش نسل هشتم پردازنده های اینتل نیز از سیزدهم مهرماه آغاز می شود.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *