جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نرم افزار سنجش سرعت اینترنت در خانه

نرم‌افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت، از طریق مرورگر وب توسط کاربرنهایی و به منظور بررسی کیفیت اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد و با هدف ایجاد نظارت دقیق، جامع و پویا در نقاط مختلف کشور نصب شده و به کاربر امکان می‌دهد در ساعات مختلف شبانه‌روز و در وضعیت‌های متفاوت، سرعت و کیفیت اینترنت خود را مورد آزمایش قرار دهد.

نرم افزار سنجش سرعت اینترنت خانه

با توجه به اینکه خرید نرم‌افزار‌های خارجی، هزینه قابل توجهی در بر دارد، سازمان فن‌آوری اطلاعات با بهره‌گیری از توان علمی نیروهای متخصص داخلی به طراحی سیستم جامع ارزیابی سرعت و کیفیت اینترنت اقدام کرد.

این نرم‌افزار که به‌صورت متن باز طراحی شده، به سادگی قابل توسعه بوده و امکان پشتیبانی از آن امکان‌پذیر و قادر است انجام آزمون‌هایی همچون آزمون سرعت، آزمون صوت، آزمون تصویر و آزمون مسیریابی را برای کاربر فراهم کند.

از سوی دیگر ضریب نفوذ کاربران اینترنت، یکی از متداول‌ترین شاخص‌های جهانی در عرصه‌ فناوری اطلاعات است که به منظور سنجش کشور‌ها و رتبه‌بندی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این ‌رو لزوم به روز‌ بودن اطلاعات درباره تعداد کاربران اینترنت جهت برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه‌ اینترنت و ارائه‌ آمارهای لازم به مجامع مختلف، امری کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

معاونت توسعه و مدیریت شبکه‌ سازمان فن‌آوری اطلاعات هم به منظور تهیه مکانیزم‌های دقیق محاسبه ضریب نفوذ اینترنت، اقدام به تعریف پروژه تعیین فرمول ضریب نفوذ اینترنت کرده که با استفاده از اطلاعات شاخص‌های مهم شبکه و اینترنت، تعداد کاربران را محاسبه می‌کند.

هدف از این پروژه تعیین ضریب نفوذ واقعی اینترنت و اصلاح آمار داخلی و بین‌المللی بود که دارای امکان جمع‌آوری، نگهداری براساس تاریخ، محاسبه و به‌روز‌رسانی نرخ ضریب نفوذ، تفکیک و گزارش‌دهی است.

سامانه‌ ضریب نفوذ اینترنت کشور، اطلاعات مربوط به شبکه را از مراجع دارنده آن جمع‌آوری می‌کند و با انجام پردازش برروی اطلاعات، گزارش‌های مختلفی از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت را در کشور ارائه می‌دهد.

با توجه به این که پورتال جمع‌آوری داده‌های محاسبه‌ ضریب نفوذ اینترنت به عنوان مرجعی برای ارائه‌ گزارش ضریب نفوذ اینترنت در کشور خواهد بود، طراحی این سامانه به‌گونه‌ای صورت گرفته است که کاربران بتوانند به آسانی و با سرعت مناسب از گزارش‌های موجود استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir یا سایت مرکز «متما» وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس www.matma.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *