جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روش دریافت تاییدیه تحصیلی از دفتر پیشخوان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش چگونگی دریافت تائیدیه تحصیلی از دفاتر پیشخوان دولت را تشریح کرد.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از دفاتر پیشخوان
عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تأییدیه تحصیلی صادر می‌کند و شیوه الکترونیکی شدن آن چگونه است؟»، اظهار داشت: خیر، مدارک تحصیلی و تأییدیه تحصیلی توسط ادارات مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود.


وی افزود: با توجه به اینکه فرآیند فارغ التحصیلی در مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود، صدور دانشنامه تحصیلی نیز در مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود و به همین جهت تأییدیه تحصیلی نیز در ادارات مناطق صادر می‌شود.
عمادی ادامه داد: شیوه دریافت تأییدیه تحصیلی در گذشته اینگونه بود، فردی که متقاضی تأییدیه بود به ادارات پُست مراجعه و پُست درخواست را به ادارات آموزش و پرورش مناطق ارسال می‌کرد و پس از دریافت نتیجه به مرجع مورد نیاز از طریق پُست ارسال می‌شد.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند دریافت تأییدیه تحصیلی خاطرنشان کرد: اکنون نیازی به مراجعه به پست نیست و متقاضیان تأییدیه تحصیلی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: دفاتر پیشخوان دولت از طریق اتوماسیون، درخواست تأییدیه تحصیلی را به ادارات آموزش و پرورش ارسال می‌کنند و پس از بررسی، درخواست تأییدیه به مرجع مورد نظر ارجاع داده می‌شود.
عمادی تأکید کرد: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مرجع صادر کننده تأییدیه تحصیلی نیست.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *