جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مودم‌های اینتل در آیفون 7

بر اساس گزارش جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، شرکت نام آشنای اینتل نیز در کنار کوالکام، به عنوان تامین کننده چیپ‌های LTE جدیدترین سری از گوشی‌‌های هوشمند اپل، یعنی آیفون 7، فعالیت خواهد کرد. البته شایعه این همکاری پیش از این و در تابستان سال گذشته نیز پخش شده بود و در آن زمان گفته می‌شد اپل قصد دارد تا از مودم‌های LTE اینتل در برخی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود استفاده نماید. با این حال در گزارش جدید به جزئیات بیشتری از این همکاری اشاره شده است.

مودم‌های اینتل در آیفون 7

در گزارش مذکور اشاره شده که اینتل وظیفه ساخت چیپ‌های LTE نسخه‌ AT&T از سری آیفون 7 را به همراه برخی دیگر از نسخه‌های بین المللی آن، بر عهده خواهد داشت. کولکام نیز که پیش از این تنها شرکت تامین کننده چیپ‌ LTE برای آیفون 6 اس بوده است، اقدام به ساخت مودم های LTE در نسخه ورایزن آیفون 7 و همچنین نسخه‌های مخصوص کشور چین، خواهد کرد.

با وجود اینکه حضور اینتل در کنار کوالکام، به عنوان تامین کنندگان چیپ LTE آیفون، تا حدودی کفه ترازو را در مذاکرات اپل با این دو شرکت، به نفع سازنده آیفون سنگین‌تر خواهد کرد، اما اپل باید زمان و هزینه کافی را نیز صرف کند تا از عدم وجود اختلاف قابل توجه (چه از نظر عملکرد و چه از نظر مصرف انرژی) در محصولات دو شرکت اطمینان حاصل نماید. بنا به اظهارات تحلیل‌گران این صنعت و به نقل از بلومبرگ، چیپ های LTE تولیدی اینتل در حال حاضر از نظر عملکرد‌ اولیه، کمی ضعیف‌تر از مودم‌های ساخت کوالکام می باشند.

اوایل سال جاری میلادی، مدیر عامل کمپانی کوالکام، آقای استیو مولنکف (Steve Mollenkopf) اعلام کرده بود که شرکت تحت مدیریت وی، برخی از سفارشات تولید مودم‌های LTE خود را از دست خواهد داد و شرکتی دیگر اقدام به تامین این سفارشات خواهد نمود. با وجود اینکه آقای مولنکف در اظهار نظر خود اشاره‌ای به نام شرکت سفارش دهنده مودم‌ها نکرده بود، اما با توجه به گزارش اخیر به نظر می‌رسد منظور او کمپانی اپل بوده است.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *