جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مهلت جدید برای شبکه های اجتماعی

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای انتظار مصادیق مجرمانه در فضای مجازی صورت گرفته است، گفت: دادستانی تهران اقدامات لازم را انجام داده و در حال بررسی بعضی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها است. در این خصوص نیز کارگروهی تشکیل و دوشنبه هفته گذشته نیز آخرین جلسه این کارگروه برگزار شد که در آنجا نسبت به بعضی از شبکه‌های اجتماعی تصمیماتی اتخاذ شد و وزارتخانه ذیربط یک فرصت مجدد برای بررسی این شبکه‌ها درخواست کرد که مهلت آنها هنوز به اتمام نرسیده است.

مهلت جدید برای شبکه های اجتماعی
سخنگوی قوه قضاییه درباره پارازیت‌ها و سرطان‌زا بودن آنها گفت: هر موجی که از وسایل الکترونیکی ایجاد می‌شود قطعاً ضرر دارد اما میزان آن مهم است در مورد پارازیت‌ها کارشناسان رسیدگی کردند و گفتند که به هیچ وجه نمی‌توانیم بگوییم در این حد زیان‌آور است و قرار شد که باز هم بروند و رسیدگی کنند.


وی گفت: اگر از لحاظ کارشناسی مشخص شد که امواج وسایل الکترونیکی یا پارازیت‌ها سرطان‌زا است طبیعتاً خود آن دستگاه به این عمل اقدام نخواهند کرد و اگر در این زمینه جرمی اتفاق بیفتد طبیعی است که قوه قضاییه وارد می شود ولی هنوز جرمی ثابت نشده است.
عاون اول قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اتهام مدیر شهرداری تهران که اخیراً بازداشت شده است، جاسوسی است و آیا اینکه IP های دوربین‌های مداربسته را به منافقین می‌داده است، صحت دارد گفت: بنده بارها گفته‌ام پرونده‌ای که در مراحل مقدماتی است از انتشار جزئیات آن معذور هستم، اجمالاً این فرد بازداشت شده است و اتهام آن نیز امنیتی است.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات مثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: از اول فروردین تا پایان شهریورماه امسال سازمان ثبت 27 میلیون و 413 هزار خدمت ثبتی را به مردم ارائه داده است که نسبت به 6 ماهه سال 92 بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه این آمار مرهون سازمان ثبت و سیستمی شدن برنامه‌ها است،‌ گفت: همچنین در 6 ماهه نخست امسال سازمان ثبت اسناد موفق به وصول 16 هزار و 603 میلیارد ریال از معوقات بانکی شد که من در اینجا از رئیس این سازمان و همکاران‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم در نیمه دوم امسال رقم این مبلغ بیشتر شود.
معاون اول قوه قضاییه با تأکید براینکه در 6 ماهه اول امسال هزار و 381 ثبت اختراع و 8 هزار و 266 مورد ثبت علامت تجاری داشته‌ایم، گفت:‌ همچنین در این مدت هزار و 660 طرح صنعتی و هزار و 452 اظهارنامه بین‌المللی به ثبت رسیده است.
اژه‌ای تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال سازمان ثبت و املاک کشور 7 میلیون و 488 هزار و 920 سند رسمی را از طریق سامانه الکترونیکی اسناد به ثبت رساند ضمن اینکه در این مدت 15 میلیون و 307 هزار و 478 مورد استعلام صورت گرفته است که این رسیدگی و پاسخ به استعلامات کار قابل توجهی است.
سخنگوی دستگاه قضایی گفت:‌ در بحث پاداش هم اگر دولت و مجلس بودجه لازم را در اختیار سازمان ثبت قرار دهند بدون شک قدم‌های بزرگتری در جهت جلوگیری از تخلفات برداشته می‌شود.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *