جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مقصر اصلی سقوط جهانی بازار رایانه‌

فروش جهانی رایانه‌های شخصی سریع‌تر از آنچه که پیش‌تر احتمال می‌رفت صورت می‌گیرد و سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت با به‌روزرسانی‌های رایگان خود عامل اصلی  این اتفاق بوده است.

مقصر اصلی سقوط جهانی بازار رایانه‌

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، فروش جهانی رایانه‌های شخصی سقوط ۷.۳ درصدی را تجربه کرده است و این در حالی بوده که اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی پیش‌بینی شد این کاهش فروش حدود ۵ درصد خواهد شد.

شرکت IDC توضیح داد به‌روزرسانی رایگان نسخه‌های قبلی سیستم عامل مایکروسافت به ویندوز ۱۰ مهم‌ترین مسئله‌ای بوده است که باعث شد فروش جهانی رایانه‌های شخصی کم شود. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که شرکت HP سال ۲۰۱۵ میلادی پیش‌بینی کرده بود که عرضه ویندوز ۱۰ کاربران جهانی را به خرید رایانه‌های شخصی جدید ترغیب می‌کند.

مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش خود گفت: «در حالی که از فروش جهانی دیگر دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌ها و تبلت‌ها کاسته شده است، ولی باید گفت که این کاهش فروش در بازار جهانی رایانه‌های شخصی بسیار محسوس‌تر است. ما هیچ گونه بهبود وضعیت در بازار جهانی رایانه‌ها را پیش‌بینی نمی‌کنیم».

این مرکز تحقیقاتی توضیح داد فشارهای اقتصادی به کاربران در نقاط مختلف جهان و در دسترس بودن جایگزین‌ها از جمله به‌روزرسانی رایگان سیستم عامل رایانه‌های قدیمی با ویندوز ۱۰ باعث شد عرضه جهانی رایانه‌ها سقوط قابل ملاحظه را تجربه کند.

منبع همکاران‌سیستم،

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *