جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مقایسه دوربین Pixel XL، G6 و S7 در روز

یکی از مهمترین فاکتورهایی که کاربران برای انتخاب گوشی هوشمند در نظر می گیرند، دوربین است. این فاکتور در پرچمداران از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و گاه موجب می شود تا کاربران برای ثابت کردن قابلیت های دوربین گوشی خود و برتری آن، جدا از عکاسی از عکس العمل های فیزیکی مانند مشت و لگد هم استفاده کنند!. در این بررسی دوربین 3 پرچمدار را در روز با هم مقایسه کردیم.

پرچمداران مورد نظر سامسونگ اس 7 اج، گوگل پیکسل ایکس ال و ال جی / جی 6 هستند. البته مطمئناً اگر در این بررسی اس 8 سامسونگ قرار می گرفت داستان جذاب تر بود. با ما همراه باشید…

گوگل پیکسل

پرچمدار گوگل با دوربنی روانه بازار شد که شکست دادن آن مانند شکست دادن بوگاتی ویرون برای خودروهایی است که خود به تنهایی تمام سوپر اسپرتها را حریف هستند. دوربین این محصول با سنسور 12.3 مگاپیکسلی توانایی ثبت عکس هایی با رنگ های عالی و بازیابی سایه ها با دقت بالا را دارا است. از ویژگی های دوربین این گوشی می توان به f/2.0، لرزشگیر اپتیکال، قابلیت HDR، ابعاد سنسور 1/2.3″، سایز 1.55µm برای هر پیکسل و فیلم برداری 2160 پیکسل اشاره کرد.

سامسونگ اس 7

این پرچمدار سامسونگ همچون گوگل پیکسل به یکی از سرسخت ترین رقبا برای مقایسه دوربین در نظر گرفته می شود. اس 7 سنسوری 12 مگاپیکسل دارد و مانند گوگل پیکسل توانایی بازیابی سایه ها و دقت رنگ بالایی را در کارنامه خود ثبت کرده است. از ویژگی های دوربین این پرچمدار قدیمی می توان به f/1.7، لرزشگیر اپتیکال، قابلیت HDR، ابعاد سنسور 1/2.5″، سایز 1.4 µm برای هر پیکسل و فیلم برداری 2160 پیکسل اشاره کرد.

ال جی G6

G6 پرچمداری است که ال جی امسال روانه بازار کرد و می توان از رقبای اصلی آن به اس 8 سامسونگ اشاره کرد. با این که این محصول در بخش سخت افزاری توان رقابت با اس 8 را ندارد اما تا حدودی می تواند کاربر را در بخش دوربین خرسند نگه دارد. از ویژگی های دوربین این محصول می توان به استفاده از دو سنسور 13 مگاپیکسلی، جزئیات خوب در تصاویر، f/1.8 و f/2.4، ابعاد سنسور 1/3″، سایز 1.12 µm برای هر پیکسل و فیلم برداری 2160 پیکسل اشاره کرد.

رنگ ها در جی 6 کمی سرد هستند و در اس 7 کمی گرم اما گوگل پیکسل توازن رنگ را رعایت کرده است. جزئیات بروی این سازه با دوربین جی 6 به خوبی مشخص است اما دوربین اس 7 و گوگل پیکسل به ترتیب در این بخش دوم و سوم می شوند.

جزئیات در عکس ثبت شده با جی 6 کاملا مشخص است اما در بازیابی سایه و رنگ، جی 6 بعد از دو گوشی دیگر قرار می گیرد.

بازیابی سایه ها این بار در اس 7 عالی صورت گرفته است. رنگ ها در گوگل پیکسل از دقت بهتری برخوردار است و جزئیات هم مانند گذشته در جی 6 ال جی کامل تر هستند.

امتیازات همچون گذشته در بخش رنگ به گوگل پیکسل، در بخش بازیابی سایه ها به اس 7 و در جزئیات به جی 6 داده می شود.

در این بخش بیشترین امتیاز به اس 7 تعلق می گیرد زیرا در کنار بازیابی سایه مناسب، دوربین توانسته است رنگ دقیق تر و جزئیات مناسب را در کنار هم در اختیار ما قرار دهد.

در این تصویر گوگل پیکسل توانسته است نویز کمتر، بازیابی مناسب سایه ها، رنگی با دقت بیشتر و منظره ای با درک بهتر را در اختیار ما قرار دهد.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *