جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ ؛ فلزی‌های هوشمندی که می‌خواهند کلاسیک به نظر برسند!

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ ؛ فلزی‌های هوشمندی که می‌خواهند کلاسیک به نظر برسند!

اولین نسل از ساعت های هوشمندی که وارد بازار شدند، اغلب دارای ظاهر ضخیم، عجیب و مدرنی بودند و در واقع سازندگان آنها اصرار داشتند که ثابت کنند این محصولی است که باید در ادامه‌ی قرن بیست و یکم بر روی مچ دست خود داشته باشید. اما هرچه رو به جلو رفتیم، سازندگان در کمال تعجب به سمت طراحی‌های خلوت‌تر، ساده‌تر و مینی مالیستی حرکت کردند و امروزه کار به جایی رسیده است که آنها برای ساخت یک ساعت هوشمند که بیشترین شباهت به محصولات کلاسیک کمپانی‌‌های ساعت‌سازی سوئیسی را داشته باشد، با یکدیگر رقابت می‌کنند! دو ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت (LG Watch Sport) و هواوی واچ (Huawei Watchh) دو محصولی هستند که دقیقا از این فلسفه برخوردار هستند و دو سازنده‌ی کره‌ای و چینی آنها تلاش کرده‌اند که کاربران با بستن این دو محصول بر روی مچ خود، در اجتماع به یک گیک انگشت‌نما تبدیل نشوند و در عین حال بتوانند از امکانات یک گجتِ متفاوت با ساعت‌های عقربه‌ای خسته‌کننده، لذت ببرند!

ساعت ال جی واچ اسپورت که مدل برتری سری اسمارت واچ‌های جدید این کمپانی محسوب می‌شود، تقریبا تمام امکاناتی که از یک گجت پوشیدنی انتظار دارید را در اختیارتان میگذارد و به لطف برخورداری از سیستم عامل اندروید ویر ۲.۰ که هنوز خیلی از محصولات از آن محروم هستند، قابلیت‌های نرم افزاری بسیار پیشرفته‌ای را در محیطی زیبا و رابط کاربری جدیدی که به طور اختصاصی برای نمایشگرهای دایره‌ای بهینه شده است، در اختیارتان می‌گذارد.

ساعت هواوی واچ در مقایسه با این محصول که تنها چند روز از زمانی رونمایی آن می‌گذرد، کمی قدیمی‌تر محسوب می‌شود، اما با یک تفاوت و آن هم این است که طراحی آن به سبک ساعت‌های کلاسیک قدیمی انجام شده است و کمپانی چینی در واقع با انجام این کار، تکراری نشدن گجت پوشیدنی خود در گذر زمان را بیمه کرده است. از لحاظ طراحی ظاهری و قابلیت های فنی، این محصول با واچ اسپورت شباهت‌های زیادی دارند و به همین جهت ممکن است که تعداد زیادی از شما عزیزان گجت نیوزی برای خرید ساعت هوشمند جدید خود، بر سر دو راهی انتخاب یکی از آنها گیر کرده باشید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم ال جی واچ اسپورت به عنوان یک گجت کاملا تازه‌وارد را در مقابل هواوی واچ قرار دهیم که مربوط به نسل قبلی ساعت‌های هوشمند اندرویدی می‌شود و در واقع می‌خواهیم ببینیم که آیا ارزش خرید کدام یک از این دو محصول با توجه به برتری های آنها در هر زمینه، بالاتر است؛ پس اگر شما نیز از علاقه‌مندان این دو مدل محسوب می‌شوید و قصد خرید یکی از آنها را در آینده‌ی نزدیک دارید، با ما در این مقایسه در گجت نیوز همراه باشید:

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت در برابر هواوی واچ
ابعاد

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

هر دو ساعت هوشمند داخل این مقایسه از طراحی دایره‌ای برخوردار هستند و بنابراین باید انتظار ابعاد مشابهی را برای طول و عرض آنها داشته باشید که در واقع از شعاع نمایشگر دایره‌ای آنها به دست آمده است. البته توجه کنید که با وجود این که واچ اسپورت بر روی کاغذ، بزرگتر به نظر می‌رسد، اما در محاسبه‌ی این ابعاد، چرخنده‌ی دیجیتالی آن نیز در نظر گرفته شده است که کمی از بدنه‌ فاصله دارد. بنابراین به غیر از تفاوت در ضخامت که باز هم مدل واچ اسپورت به سبب یک طراحی مخصوص برای افراد فعال و ورزشکار، ضخامت بیشتری دارد، دو ساعت بدنه‌ای نسبتا مشابه دارند و تفاوت چندانی را بر روی مچ دست خود احساس نخواهید کرد.

جنس بدنه

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

بدنه‌ی هر دو محصول از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و به سبب به‌کارگیری این آلیاژ در بدنه، حس در دست داشتن یک محصول پریمیوم و برتر را تجربه خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که محصول ال جی دارای یک پنل پلاستیکی بر روی قسمت پشتی خود است که البته به سبب قرارگیری این قسمت بر روی مچ دست، در ظاهر آن تغییر چندانی را به وجود نخواهد آورد.

ابعاد نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

با وجود این که هر دو محصول از بدنه‌ای نسبتا مشابه برخوردارند، اما این مهندسان هواوی هستند که موفق به جای دادن سلول‌های بیشتری بر روی بدنه شده‌اند و نمایشگر ۱.۴ اینچی هواوی واچ با برخورداری از نسبت حدودا ۱۰۰ درصدی نمایشگر به بدنه، یکی از برترین گزینه‌های بازار گجت‌های پوشیدنی اندروید محسوب می‌شود. مدل ال جی واچ اسپورت نیز دارای نمایشگری ۱.۳۸ اینچی است که باز هم تفاوت آن با محصول هواوی بسیار ناچیز به نظر خواهد رسید.

رزولوشن نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

در بحث رزولوشن نمایشگر اما این ال جی واچ اسپورت است که برتری خود را به عنوان یک محصول از نسل جدید نشان می‌دهد و با برخورداری از تعداد پیکسل‌های بیشتر، تصاویر بر روی این ساعت حدود ۲۲ درصد شفاف‌تر به نظر خواهند رسید. البته هواوی واچ نیز نسبت به زمان عرضه‌ی خود از ارقام قابل قبولی برخوردار است، اما این ال جی است که با اثبات خود به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان پنل‌های نمایشی به کار رفته در گجت‌های هوشمند، هم رزولوشن و هم تراکم پیکسلی بالاتری را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

نوع نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

ساعت هوشمند هواوی واچ مشابه بسیاری از محصولات دیگر در این دسته، از یک نمایشگر اولد برخوردار است. این در حالی است که شما یک پنل P-OLED (پنل اولد پلاستیکی) را بر روی ال جی واچ اسپورت مشاهده خواهید کرد.

پوشش محافظتی نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

هر دوی این محصولات از پوشش محافظتی جذابی بر روی نمایشگر خود برخوردارند و تا حد بالایی در برابر آسیب‌های سطحی مقاومت خواهند داشت. اما هواوی واچ به لطف برخورداری از یک لایه‌ی محافظتی ساخته شده از یاقوت کبود، بالاترین سطح محافظتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و انداختن خط و خش حتی به زور هم بر روی این نمایشگر بسیار دشوار خواهد بود! البته گوریلا گلس ۳ نیز می‌تواند تا حد بالایی ال جی واچ اسپورت را در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کند، اما این میزان بر روی کاغذ در برابر محصول هواوی کمی پایین‌تر خواهد بود.

قابلیت اتصال به اینترنت سلولار

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

کاربران ال جی واچ اسپورت از یک قابلیت مهم برخوردار خواهند بود و آن هم امکان اتصال به شبکه‌ی اینترنت موبایل 4G LTE بدون نیاز به حضور اسمارت فون در محل است. این قابلیت به خصوص در میان کاربران امروزی به یک نیاز اساسی تبدیل شده و در اسمارت واچ هواوی خبری از آن نخواهد بود.

پشتیبانی از جی پی اس

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

در مورد این قابلیت نیز بار دیگر شاهد یکی از برتری های تکنولوژیک ال جی واچ اسپورت به عنوان یک محصول جدید هستیم و این گجت قادر است امکان نقشه‌یابی با استفاده از جی پی اس را در اختیار دارندگان خود قرار دهد که به خصوص برای طبیعت‌گردان و افرادی که دائما در بیرون از خانه به سر می‌برند، می‌تواند امکانی حیاتی محسوب شود.

مقاومت در برابر نفوذ آب

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

هر دو ساعت هوشمند داخل این مقایسه از مقاومت بسیار مناسبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار برخوردار خواهند بود، اما بهتر است که هیچکدام از آنها را همراه خود به داخل آب استخر و دریا نبرید تا سخت افزار آنها از هرگونه آسیب احتمالی در امان بماند. در ضمن بر روی کاغذ، این ال جی واچ اسپورت است که با برخورداری از استاندارد IP68 می‌تواند حدود نیم ساعت و در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورد که این میزان در مقایسه با استاندارد IP67 برای هواوی واچ، حدود نیم متر قابلیت شنای عمیق‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

پشتیبانی از اندروید

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

هر دو اسمارت فون با تکیه بر پایگاه عظیم کاربران اندرویدی عرضه شده‌اند و طبیعی است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کنند. اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که از سیستم عامل متفاوتی برخوردار باشد و به طور همزمان از پلتفرم اندروید نیز پشتیبانی کند، اسمارت واچ گیر اس ۳ سامسونگ با سیستم عامل تایزن می‌تواند گزینه‌ی جالبی باشد که پیش از این نیز در مطلبی جامع در گجت نیوز، به بررسی تفاوت‌های آن با گجت پوشیدنی جدید ال جی پرداخته‌ایم:

مقایسه ال جی واچ اسپورت و سامسونگ گیر اس 3 ؛ جنگ اندروید ویر و تایزن
پشتیبانی از آیفون اپل

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

خوشبختانه اگر کاربر آیفون باشید و همزمان هم بخواهید که یکی از دو مدل ال جی واچ اسپورت یا هواوی واچ را خریداری نمایید، باید بدانید که هر جفت آنها از سیستم عامل آی او اس پشتیبانی کرده و امکان اتصال به آیفون دارند؛ بنابراین گوشی یا تبلت شما نمی‌تواند محدودیتی در خرید این گجت‌های پوشیدنی زیبا ایجاد کند.

پشتیبانی از سیستم‌های پرداخت موبایلی

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

سیستم عامل اندروید ویر ۲.۰ به تمام محصولاتی که آن را اجرا کنند، اجازه می‌دهد که از سیستم پرداخت موبایلی اندروید پی برای پرداخت سریع و آسان در فروشگاه‌های پشتیبانی شده بهره ببرند. اسمارت واچ جدید ال جی از این قابلیت به طور کامل پشتیبانی می‌کند، اما هواوی واچ به سبب این که از قطعه‌ی ان اف سی برخوردار نیست، نمی‌تواند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد،

بندهای قابل تعویض

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

از آنجا که شما نمی‌توانید در ظاهر اسمارت واچ خود تغییر چندانی به وجود بیاورید و قاب های محافظ نیز باب میل بسیاری از کاربران نیستند، بنابراین تنها گزینه برایتان این است که بند آن را عوض کنید. هواوی واچ دارای بندهای قابل تعویضی است که به راحتی می‌توانید آن را با بندهایی از جنس، رنگ و طراحی متفاوت تعویض کنید. متاسفانه در ال جی واچ اسپورت به سبب این که آنتن‌های دریافت‌کننده‌ی آن در قسمت اتصالی بندها تعبیه شده‌اند، قابلیت تعویض بند وجود ندارد.

قابلیت اسکرول بین منوها

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

بعد از به‌کارگیری چرخنده‌ی دیجیتالی در اپل واچ که اپل عنوان Digital Crown را به آن داده است، تعدادی از کمپانی‌های دیگر نیز از این ایده استقبال کرده و قطعات مشابهی را در محصولات خود تعبیه کرده‌اند. ال جی واچ اسپورت دارای یک چرخنده‌ی دیجیتالی با طراحی بسیار نزدیک به اپل واچ است که اجازه می‌دهد علاوه بر استفاده از این دکمه برای خاموش و روشن کردن دیوایس، آن را به بالا و پایین بچرخانید و به راحتی و با سرعت بالا در میان منوهای تنظیمات و صفحات مختلف جابه‌جا شوید. از آنجا که نمایشگر ساعت‌های هوشمند معمولا محیط کوچکی دارد و برای استفاده از انگشت چندان مناسب نیست و مطمئنا این قطعه‌ی سخت افزاری که هواوی واچ از آن محروم است، می‌تواند راحتی استفاده از رابط کاربری را بسیار بالا ببرد.

البته گفتنی است که صرف نظر از برخورداری از چرخنده‌ی دیجیتالی، محصول ال جی تفاوت زیادی با اپل واچ اپل دارد که با مراجعه به این مطلب، به طور کامل آنها را متوجه خواهید شد:

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2 : دو نسل، دو شگفتی
ظرفیت باتری

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

همان‌طور که شما عزیزان گجت نیوزی در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ساعت هوشمند جدید ال جی از ظرفیت باتری بالاتری نسبت به هواوی واچ برخوردار است. اما این لزوما به معنای افزایش عمر باتری این محصول نسبت به گجت تولید شده توسط هواوی نیست، زیرا مدل واچ اسپورت دارای نمایشگر شفاف‌تری بوده و قابلیت‌هایی نظیر اتصال به شبکه‌ی اینترنت سلولار نیز می‌تواند ظرفیت باتری آن را در عرض چند دقیقه کاهش دهد.

سنسور تشخیص ضربان قلب

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

از آنجا که کاربرد اصلی گجت‌های پوشیدنی هوشمند (برخلاف استفاده‌ای که در میان کاربران مد شده است!) در زمینه‌ی ارتقای سلامت و دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی و بهبود سبک زندگی سالم است، سنسورهای بیوزیستی می‌توانند اهمیت بسیار بالایی هنگام خرید یک محصول ایفا کنند، خوشخبتانه هر جفت این اسمارت واچ‌ها که در بررسی امروز گجت نیوز به سراغشان رفته‌ایم، از سنسور تشخیص ضربان قلب برخوردارند و با استفاده از آنها می‌تواند بر روی وضعیت ضربان قلب خود در شرایط مختلف کنترل داشته باشید و آمار آن را مدیریت کنید.

نرم افزار و رابط کاربری

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

همان‌طور که بالاتر گفتیم، هر دو محصول از سیستم عامل اندروید ویر پشتیبانی می‌کنند، اما مهمترین تفاوت در این است که ال جی واچ اسپورت یکی از اولین ساعت‌های هوشمند است که به همراه مدل واچ استایل، نسخه‌ی جدید این پلتفرم یعنی اندروید ویر ۲.۰ را دریافت کرده‌اند. البته گفته می‌شود که هواوی واچ نیز در لیست دریافت به‌روزرسانی‌های این ورژن قرار گرفته و طی هفته‌های آینده کاربران این محصول نیز قادر خواهند بود از امکانات جذاب و محیط بهینه‌ی جدیدترین ورژن از پلتفرم گوگل برای گجت‌های پوشیدنی لذت ببرند.

برای این که به طور دقیق بدانید که برخورداری از سیستم عامل اندروید ویر ۲.۰ می‌تواند چه سطح از امکانات جدیدی را برای ال جی واچ اسپورت به ارمغان بیاورید، پیشنهاید می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید:

بررسی تمام امکانات اندروید ویر 2.0 بر روی ال جی واچ اسپورت و ال جی واچ استایل
تاریخ عرضه به بازار

یکی از مهمترین نکاتی که برای خرید یکی از این دو محصول باید به آن توجه داشته باشید، تفاوت ۱۷ ماهه میان زمان عرضه‌ی ال جی واچ اسپورت و هواوی واچ است! در واقع می‌توانیم بگوییم که از آغاز فروش این اسمارت فون بیش از یک سال و نیم می‌گذرد و حتی پیش‌بینی شده که در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که چند هفته‌ی دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، از مدل جدید آن رونمایی خواهد شد.

بنابراین ممکن است که فعلا زمان مناسبی برای خرید این ساعت نباشد و بهتر است که چند روز دیگر نیز تا رونمایی از نسل دوم آن که می‌تواند تفاوتی بسیار قابل توجه با نسل فعلی داشته باشد، صبر کنید تا با دقت بیشتری برای خرید یا نخریدن آن تصمیم بگیرد.

قیمت برای مدل پایه و جمع‌بندی

مقایسه ال جی واچ اسپورت با هواوی واچ

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قیمت هواوی واچ در حال حاضر و حتی قبل از این که نسل دوم آن عرضه شود، به میزان ۵۰ دلار کمتر از ال جی واچ اسپورت است که این ۵۰ دلار در بازار داخلی کشور ما می‌تواند تفاوتی قابل توجه را بین قیمت خرید برای مصرف‌کننده‌ی آنها رقم بزند.

در مجموع می‌توانیم بگوییم که برتری هر دو محصول در بخش‌های اصلی تقریبا با یکدیگر برابر است و هم کاربران آیفون و هم کاربران دیوایس‌های اندرویدی می‌توانند به چشم یک گزینه‌ی بسیار مناسب، آنها را در لیست خرید خود قرار دهند. اما توجه داشته باشید که ال جی واچ اسپورت قطعا محصول مدرن‌تری به نظر می‌رسد و به خصوص برخورداری از سه قابلیت اندروید پی (چیپست ان اف سی)، پشتیبانی از جی پی اس و امکان اتصال به شبکه‌ی اینترنت سلولار ۴ جی بدون نیاز به تلفن همراه، فاکتور بسیار مهمی است که می‌تواند برای افرادی که قصد دارند کمتر مجبور به استفاده از تلفن همراه خود شوند، به دلیلی محکم برای خرید این محصولِ عرضه‌ی شده در سال ۲۰۱۷ تبدیل شود.

بنابراین در نهایت باز هم این به تصمیم شما بستگی دارد که مایل هستید هواوی واچ با ویژگی‌هایی نظیر قیمت پایین‌تر و بندهای قابل تعویض را خریداری کنید و یا هزینه‌ی بیشتری کنار بگذارید و به سراغ ال جی واچ اسپورتی بروید که به طور مستقل از اسمارت فون می‌تواند امکانات به مراتب بیشتری را در اختیارتان قرار دهد و در اکثر زمینه‌ها نظیر رزولوشن نمایشگر، ظرفیت باتری و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، یک برتری نسبی نسبت به محصول تولید شده توسط برند چینی دارد؛ البته اگر در انتخاب خود به ساعت تولید شده توسط ال جی رسیده‌اید، حتما قبل از خرید سری هم به مقایسه‌ی مدل واچ اسپورت با ال جی واچ استایل بزنید تا بتوانید بهترین گزینه را که با سلایق و نیازهای شما متناسب است، از میان این دو مدل در سری ال جی واچ انتخاب کنید.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *