جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مقابله با باج افزار توسط مایکروسافت با مخفی کردن فایل های مهم ویندوز 10

این روزها، مقابله با باج افزار به یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی در سطوح مختلف تبدیل شده به طوری که کمپانی‌های بزرگی همچون مایکروسافت را نیز به میدان نبرد کشانده است.

 

مایکروسافت قصد دارد در آپدیت Creators پاییزه ویندوز 10 خود، تغییراتی جالب در الگوریتم‌های امنیتی این سیستم عامل دهد. یکی از قابلیت های جدید ویندوز 10 در آپدیت بعدی، اضافه‌شدن پوشه‌ای کنترل‌شده با دسترسی‌های خاص است به طوری که دست‌کاری یا تغییر در محتویات آن، تنها برای برخی اپلیکیشن‌های خاص امکان‌پذیر خواهد بود. در صورت فعال کردن این قابلیت، امکان دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث به فولدرهای دسکتاپ، تصاویر، فیلم‌ها و اسناد به طور پیش‌فرض وجود نخواهد داشت.

مدیر برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت در این خصوص می‌گوید:

در این ویژگی جدید، هرگونه تغییری که اپلیکیشن‌ها در فایل‌های موجود در پوشه‌های محافظت‌شده ایجاد می‌کنند، مشاهده و ثبت خواهد شد. اگر نرم‌افزاری قصد تغییر در هریک از این فایل‌های مهم را داشت، آن برنامه در لیست سیاه قرار گرفته و این اقدام نیز به کاربر اطلاع داده می‌شود.

در واقع، محافظت و مخفی کردن فایل های مهم در ویندوز 10 ، جهت جلوگیری و مقابله با باج افزار و ویروس‌های مخربی‌ست که قصد قفل‌کردن فایل‌های موجود در پوشه مورد نظر را دارند. این روزها، نگرانی‌های زیادی از فعالیت باج افزارهایی نظیر واناکرای (WannaCry) و پتیا (Petya) وجود دارد که به سیستم‌های زیادی در سراسر جهان نفوذ کرده‌اند.

بنا به ادعای مایکروسافت، نرم افزار امنیتی ویندوز دیفندر (Window Defender) نیز به گونه‌ای به‌روزرسانی شده که روش‌های مقابله با انواع ویروس و بدافزار را در خود جای داده، به گونه‌ای که کاربر نیازی به نصب نرم‌افزارهای امنیتی دیگری نداشته باشد.

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *