جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکلات رایج آیفون 7

آیفون‌های اپل هم مصون از بروز مشکلات عملکردی و باگ‌ نیستند. قیمت بالای آیفون‌ها دلیل قطعی مبنی بر بی‌عیب و مشکل بودن این محصولات نمی‌شود. ما پس از بررسی‌های لازم، جمع‌بندی از مشکلات رایج آیفون 7 داشتیم و در این مقاله قصد داریم که این مشکلات و روش برطرف کردن آن‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مشکلات رایج آیفون 7


مقدمه
آیفون‌های اپل از جمله بهترین باکیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمندی هستند که هر ساله روانه بازار می‌شوند. اپل با عرضه آیفون‌های باکیفیت خود ثابت کرده که یک برند بزرگ و درجه یک است، اما با این حال این نمی‌توان مدعی شد که آیفون‌های اپل به طور کامل از بروز مشکلات عملکردی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مصون هستند! بدون تردید هر گجت هوشمند و به ویژه اسمارتفونی ممکن است با مشکلاتی همراه شود و این امر، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.

اگر جستجویی در اینترنت و فروم‌های رفع مشکل آیفون داشته باشید، متوجه می‌شوید که حتی جدیدترین آیفون‌های اپل هم گاها با مشکلات عملکردی مواجه می‌شوند. البته یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت اپل که همواره این کمپانی را نسبت به سایر برندهای تولید کننده گوشی برتر می‌کند مربوط به خدمات پس از فروش و سرویس‌های عالی این شرکت می‌شود. بدون تردید اگر آیفون شما با مشکل عجیب و توجیه‌ناپذیری مواجه شود، اپل در قبال آن پاسخگو خواهد بود. البته باید خاطرنشان کنیم که متاسفانه ما ایرانی‌ها از این آپشن بی‌بهره هستیم.

از آنجایی که طبق بررسی‌های صورت گرفته، گزارش‌های متعددی مبنی بر بروز مشکلات عملکردی در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل به دست آمده است، تصمیم گرفتیم که یک مقاله اختصاصی تهیه کنیم و در آن به مشکلات رایج آیفون 7 اپل و روش‌های حل این مشکلات اشاره داشته باشیم. اگر به تازگی آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس اپل را خریداری کرده‌اید و با مشکلات مشابه با مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شود مواجه شدید، سعی کنید که از طریق راه حل‌های نامبرده شده نسبت به رفع این مشکلات وارد عمل شوید. با سایت شبکه همراه باشید.

مشکل فعال‌سازی آیفون 7
اگر در جریان فعال کردن آیفون 7 خود با مشکل مواجه شدید، سعی کنید که دستگاه را به یک شبکه وای‌فای با قدرت مناسب متصل نمایید و این فرآیند را بار دیگر تکرار کنید. اگر باز هم مشکل فعال‌سازی آیفونتان برطرف نشد، ابتدا برنامه آیتیونز (iTunes) کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را به‌روزرسانی کنید و سپس با استفاده از کابل رابط، آیفون را به کامپیوتری که برنامه آیتیونز در آن نصب است متصل کنید و بار دیگر پروسه فعال سازی دستگاه را طی نمایید. به احتمال زیاد مشکل آیفونتان حل می‌شود.

مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای
قطع و وصل شدن وای‌فای یکی مشکلات رایج آیفون‌ها است که در آیفون 7 هم گاها دیده می‌شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، در قدم اول نسبت به بررسی کیفیت سرویس‌دهی شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید اقدام کنید. این احتمال وجود دارد که شبکه وای‌فای شما سرویس مناسبی ارائه نکند و قطع و وصلی ایجاد شده مربوط به سرویس اینترنت شما باشد.

پس از اطمینان حاصل کردن این سرویس‌دهی با کیفیت، فاصله خود را با محل قرارگیری مودم وای‌فای کاهش دهید. هرچه به مودم وای‌فای نزدیک‌تر شوید، سیگنال قوی‌تری دریافت خواهید کرد. این احتمال وجود دارد که به دلیل دور بودن از مودم در اتصال وای‌فای آیفونتان اختلال ایجاد شده باشد.

اگر باز هم مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای آیفونتان برطرف نشد، به بخش تنظیمات آیفون مراجعه کنید و شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید را از حافظه دستگاه حذف نمایید. سپس مودم خود را ریستارت کنید و بار دیگر سعی کنید که آیفون را به شبکه وای‌فای موجود متصل نمایید. به احتمال زیاد با انجام این عمل، مشکل قطع و وصل شدن وای‌فای در آیفون 7 شما برطرف می‌شود. اگر این چنین نشد، باید به تنظیمات آیفون خود مراجعه نمایید و یا استفاده از گزینه “Reset Network Settings” نسبت به ریست کردن اطلاعات شبکه دستگاه اقدام کنید. این عمل بی‌شک مشکل اتصال وای‌فای آیفونتان را برطرف می‌کند.

 عدم وجود سوکت 3.5 میلی‌متری هندزفری

حتما می‌دانید که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز نیستند و تنها از طریق پورت لایتنینگ امکان اتصال هندزفری به آن‌ها محقق می‌شود. بنابراین نگران طراحی اشتباه آیفونتان نباشید! اگر دقت کنید در جعبه آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس خریداری شده یک مبدل یا آداپتور جک 3.5 میلی‌متری هندزفری به پورت لایتنینگ وجود دارد. با استفاده از این آداپتور می‌توانید هندزفری قدیمی خود که به جک 3.5 میلی‌متری مجهز است را به آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس متصل کنید.

مشکل بازیابی پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود (iCloud)
اگر در حین بازیابی پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود دچار مشکل شدید و پروسه ریستور فایل پشتیبان‌گیری در محدوده‌های خاصی متوقف شد، بدون تردید شبکه وای‌فایی که به آن متصل هستید، ضعیف بوده و کیفیت لازم را ارائه نمی‌کند. به منظور بازیابی اطلاعات فایل پشتیبان‌گیری از طریق آی‌کلود باید حتما به یک شبکه اینترنت قابل پرسرعت و قابل اعتماد (بدون قطع و وصلی) متصل باشید. دقت کنید که اگر آیفون‌تان در مرحله‌ای از بازیابی فایل پشتیبان‌گیری متوقف شد و پاسخ‌گویی در قبال دستورات شما نداشت، با فشرده نگه داشتن همزمان دکمه‌های هوم (Home) و کاهش صدا (Volume Down) می‌توانید دستگاه را فورس ریست (Force Reset) کنید.

بروز اختلال در عملکرد صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش لمسی آیفون‌های اپل همواره کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر صفحه‌نمایش آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس شما در این زمینه دچار مشکل شده، به احتمال زیاد تنظیمات حساسیت نمایشگر لمسی دستگاه در شرایط مناسب تنظیم نشده است. به منظور رفع این مشکل به بخش تنظیمات (Settings) آیفون و سپس General مراجعه کنید. حال گزینه Accessibility را انتخاب نمایید و گزینه 3D Touch را در حالت Firm قرار دهید.

قدرت پخش صوتی کم
پیش از هر چیز باید بگوییم که نباید از آیفون‌تان انتظار داشته باشید که کیفیت و قدرت صدای خروجی بسیار بالایی داشته باشد. اگر صدای خروجی از آیفون‌تان ضعیف است، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس Sounds نسبت به افزایش قدرت صدای خروجی از دستگاه وارد عمل شوید.

ریستارت شدن خودکار آیفون
در بسیاری از موارد دیده شده که آیفون‌های اپل به طور خودکار ریستارت می‌شوند! این موضوع می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم که ابتدا با فشردن و نگه داشتن همزمان دکمه‌های هوم و کاهش صدای دستگاه نسبت به انجام یک فورس ریست اقدام کنید. این موضوع می‌تواند باگ‌های نرم‌افزاری موقت و احتمالی ایجاد شده را برطرف کند. اگر مشکل ریستارت شدن آیفون‌تان ادامه پیدا کرد، نسبت به بازیابی اطلاعات آن از یک فایل پشتیبان‌گیری قدیمی‌تر اقدام کنید. اگر همچنان مشکل آیفون باقی ماند، توصیه می‌کنیم که آن را فکتوری ریست (Factory Reset) نموده و تنظیمات آن را به حالت پیش‌فرض کارخانه بازگردانید. به احتمال زیاد با انجام این مراحل، مشکل ریستارت شدن خودکار آیفون‌تان برطرف می‌شود.

شارژ باتری زود به زود خالی می‌شود

باتری آیفون 7 شما باید در شرایط عادی تقریبا یک روز دوام را در قبال استفاده نرمال ارائه کند، بنابراین انتظار نداشته باشید که هفته‌ای یک‌بار باتری آیفون خود را شارژ نمایید! با این حال اگر تصور می‌کنید که شارژ باتری دستگاه زود به زود خالی می‌شود، سعی کنید که برخی از تنظیمات آن نظیر شدت نور صفحه نمایش، جلوه‌های بصری و … را بهینه‌سازی کنید. همچنین استفاده از حالت “ذخیره‌سازی انرژی باتری” یا همان “Low Power Mode” آیفون هم می‌تواند کمک به سزایی در راستای افزایش توان شارژدهی باتری آیفون داشته باشد.

آیفون‌تان صدای هیس عجیبی می‌دهد
به محض عرضه آیفون 7 گزارش‌های زیادی مبنی بر انتشار یک صدای هیس عجیب از داخل دستگاه منتشر شد. ظاهرا این صدا با عملکرد پردازنده A10 اپل ارتباط دارد و راهی برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد. البته به واقع این صدا در حدی نیست که منجر به آزار شما شود. بنابراین بهتر است آن را فراموش کنید.

منبع شبکه

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *