جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشخصات اسنپدراگون 830

ازآنجایی‌که شرکت مدیاتک در حال کار بر روی تراشه Helio X30 و عرضه آن به بازار است، همزمان رقیب سرسخت خود یعنی کوالکام نیز به‌سختی در حال کار بر روی تراشه نسل بعدی اسنپدراگون 830 است تا بتوانند پرچم‌داران سال بعد را برای به کارگیری این تراشه ها مجاب کنند. البته شایعات زیادی حول ویژگی‌های Snapdragon 830 می‌چرخید.

مشخصات اسنپدراگون 830

به‌تازگی یک کاربر سایت Weibo اطلاعاتی را در رابطه با اسنپدراگون 830 که از نسل بعدی پردازنده 10 نانومتری تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کند، منتشر کرده است. تراشه SD830 قرار است امسال وارد بازار شود و گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 (Galaxy S8) گل سرسبد گوشی‌های استفاده‌کننده از این تراشه است.

شایعات منتشر شده قبلی نشان داده بودند که اسنپدراگون 830 کوالکام می‌تواند با فرآیند ساخت 10nm FinFET تولید شده و از معماری هسته‌های Kyro 200 برخوردار شود. پردازنده گرافیکی آدرنو 540 در کنار این تراشه قرار گرفته و با بهره‌مندی از باند پایه X16 قابلیت دانلود تا 980 مگابیت بر ثانیه را دارد. از مموری LPDDR4X برخوردار شده و قادر است تا از ضبط ویدئویی 4K و 2K با 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. تمامی این قابلیت‌ها در تراشه‌ای به ‌نام اسنپدراگون 830 به‌نمایش درخواهد آمد.

ازآنجایی‌که شایعات پیرامون تراشه  Helio X30 نیز از استفاده آن از معماری 10 نانومتری خبر می‌دهد، هنوز معلوم نیست کدام‌یک از این دو تراشه می‌تواند در جنگ کارایی و قدرت پیروز شود. باوجود ویژگی‌های یکسان، به نظر ‌می‌رسد اسنپدراگون 830 مصرف باتری و دمای کم‌تری داشته باشد.
منبعgizmochina

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *