جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مستر کارت در ایران

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسم رونمایی از پروژه‌های زیرساختی شرکت پست در جمع خبرنگاران با دادن خبر عملیاتی شدن مسترکارت (کارت‌های اعتباری بین‌المللی) یا همان مسترکارت در ایران گفت:

مستر کارت در ایران

همزمان با برداشته شدن تحریم ها و در پی توسعه تجارت بین‌المللی ایران فضا برای سازمان‌هایی از جمله پست، مخابرات، فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت که برای همکاری‌های بین‌المللی فراهم شده است و هم اکنون موفق شده‌ایم نیازمندی‌های مردم را با عملیاتی کردن کارت اعتباری بین‌المللی برطرف کنیم.

در این رابطه، پروژه ویژن کارت ایرانیان به‌عنوان نماینده شرکت مسترکارت در ایران با شرکت پست قرارداد منعقد کرده است تا نیازمندی های مردم برای سفرهای خارجی، خرید مقالات خارجی و حضور در همایش‌های بین‌المللی از طریق کارت های اعتباری ممکن شود. در این زمینه، مقرر شده که این کارت های اعتباری در شعبات مالی شرکت پست توزیع شود.
وزیر ارتباطات با بیان آن که در فاز نخست دو شعبه شرکت ملی پست توزیع کننده کارت‌های بین‌المللی خواهند بود عنوان کرد که این کارت‌ها با اعتبار 10 هزار دلار شارژ خواهند شد و امکان عملیات بانکی بر اساس قوانین بانک مرکزی وجود خواهد داشت. همزمان با هفته دولت این پروژه در 155 شعب پستی کشور اجرا می‌شود و از طریق این کارت‌های اعتباری امکان استفاده در هر کشوری را خواهید داشت. واعظی با اشاره به آن که تراکنش مالی با این کارت‌ها تا سقف 10 هزار لار برای شهروندان میسر خواهد بود عنوان کرد:

این کارت های اعتباری به صورت ریالی در شعب پست به فروش می رسند و در بیش از ۲۱۰ کشوری که مسترکارت در آنها قابل استفاده است، معتبر خواهد بود. این اقدام طبق مجوز بانک مرکزی انجام گرفته و وزارت ارتباطات و شرکت پست آمادگی همکاری با سایر شرکت‌هایی که در این زمینه تحت مجوز بانک مرکزی فعالیت می کنند را دارند.
وزیر ارتباطات علاوه بر آن در ارتباط با ملی شدن شرکت پست و همچنین مصوبه مجلس جهت فعالیت اپراتورهای پستی بخش خصوصی نیز گفت که پروانه فعالیت دو اپراتور پستی پس از هفته دولت اعطا خواهد شد. وی در این باره می‌گوید:

هم‌اکنون قوانین و مقررات فعالیت اپراتورهای پست خصوصی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است تا فضای جدیدی برای رقابت در عرصه پست باز شود. در این راستا، نظام‌مندی فعالیت پست در کشور و نظارت بر عملکرد آن را در برنامه داریم. قرار است رگولاتوری معاونت امور پستی در ذیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات راه اندازی شود.
منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *