جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مزایای گوشی ضد آب

تولید گوشی‌های ضدآب، عرصه رقابت جدیدی برای کمپانی‌های گوشی‌ساز به وجود آورد و این موضوع که زمانی شاخص برتری برخی پرچمداران بود، امروزه حتی به گوشی‌های میان‌رده‌ نیز سرایت کرده و شرکت‌ها برای جلب توجه مصرف‌کنندگان این بخش از بازار نیز فکرهایی در سر دارند.

مزایای گوشی ضد آب
اما به واقع ضد آب بودن یک گوشی چه امکانی را به کاربر می‌دهد، یا به‌عبارتی آیا ضد آب بودن یک گوشی، فاکتوری است که در هنگام خرید باید به‌عنوان یک مزیت بزرگ در نظر گرفته شود و اساسا مفهوم ضد آب بودن در دنیای گوشی‌ها به چه معناست؟


معمولا میزان مقاومت گوشی‌های هوشمند در برابر آب و گرد‌وغبار با رتبه‌بندی IP سنجیده می‌شود. IP مخفف Ingress Protection به‌معنای محافظت در برابر نفوذ است که هم نفوذ آب و هم گرد‌وغبار را شامل می‌شود و همواره دو عدد در کنار آن به چشم می‌آید. به‌عنوان مثال یک گوشی با IP68 می‌تواند حداکثر تا عمق 5/1 متری و به مدت 30 دقیقه در آب شیرین دوام بیاورد و گوشی دیگر با IP67 حداکثر عمق یک متری و مدت 30 دقیقه را تحمل می‌کند.
پس هرچه IP عدد بیشتری را نشان دهد به همان نسبت میزان مقاومت گوشی نیز در برابر آب و گردوغبار افزایش می‌یابد. البته در هنگام استفاده از این گوشی‌ها در آب باید از بسته بودن درپوش‌ها اطمینان حاصل شود و نیز از به‌کار بردن آنها در آب شور مثل آب دریا خودداری شود.
گوشی‌های ضد آب در برابر نوشیدنی‌های دیگر نظیر شربت‌ها و نوشابه‌ها آسیب‌پذیر هستند و هر سیال دیگری جز آب شیرین، آن‌هم در حد دمای محیط می‌تواند به آنها آسیب برساند.
امکان دیگری که با این گوشی‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، استفاده از گوشی با دستان خیس و یا زیر باران است؛ بنابراین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که از نعمت بارش باران بهره کافی دارید دیگر نگران خشک کردن دست‌هایتان نباشید. همچنین در مشاغلی که همواره خطر افتادن گوشی در آب وجود دارد یا در مناطق مرطوب، گوشی ضد آب کارایی دارد.
با توجه به اینکه هزینه بیشتری برای تولید گوشی‌های ضد آب صرف می‌شود و در نتیجه آنها با قیمت گران‌تری به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین قبل از خرید گوشی‌های هوشمند ضد آب به کارایی آنها در زندگی خود توجه کنید.
البته لازم نیست در انتخاب آنها سختگیری زیادی به خرج دهید، شاید برای شما مثلا علاقه به گوش دادن به موسیقی در حمام یا استخر هم می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب این گوشی‌ها باشد.
با این حال اگر سابقه درخشانی در ریختن لیوان چای یا آب روی گوشی‌های قبلی خود داشته‌اید، فکر کردن به یک گوشی ضد آب کار عاقلانه‌ای است، در غیر این‌صورت می‌توانید هزینه‌ای را که صرف ضد آب بودن گوشی هوشمند خود می‌کنید به قابلیت‌های مورد علاقه خود در گوشی‌های هوشمند غیرمقاوم در برابر آب اختصاص دهید!

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *