جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مرکز بین‌المللی تبادلات اطلاعات خاورمیانه در ایران

چهارمین pop بین‌المللی خاورمیانه، پس از امارات، ترکیه و عمان، در ایران راه‌اندازی خواهد شد.

مرکز بین‌المللی تبادلات اطلاعات خاورمیانه در ایران
ایران به عنوان چهارمین کشور در خاورمیانه دارای POP بین‌المللی می‌شود، پیش از این سه کشور امارات، ترکیه و عمان POP بین‌المللی داشته‌اند.


قرارداد ایجاد POP بین‌المللی در ایران بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت تلکام ایتالیا اسپارکل در حاشیه همایش ایران‌کانکت ۲۰۱۶، منعقد شد.

شرکت اسپارکل یک اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت بین‌المللی TIER-۱ (سطح یک) است.

تفاهم این قرارداد پیش از این در سفر محمود واعظی وزیر ارتباطات به ایتالیا انجام شده بود.

به گفته محمدجواد جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با این قرارداد اپراتور اسپارکل تهران را به عنوان یک نود (مرکز) بین‌المللی برای سرویس‌دهی به دیگر کشورهای منطقه تعیین می‌کند، تا ارتباط دو کشور در منطقه به جای ارجاع به مرکزی در اروپا به ایران مسیریابی شود و این امر سبب افزایش کیفیت سرویس‌‌دهی خواهد شد.

به گفته وی، با ایجاد POP بین‌المللی در تهران اسپارکل اولین شرکتی است که در این POP حاضر می‌شود و راه ورود برای دیگر شرکت‌ها نیز فراهم می‌شود.

جهرمی در پاسخ به سؤال فارس درباره سابقه POP‌های بین‌المللی در منطقه خاورمیانه گفت: پیش از این سه POP در امارات متحده عربی، استانبول و عمان وجود داشته که مسیر استانبول مناسب است، اما مسیر امارات و عمان هزینه‌بر و سخت‌تر است.

به گفته جهرمی، پس از ایجاد POP‌ها، CDN‌های بین‌المللی (شبکه تحویل محتوا) در این مراکز ساکن می‌شوند که این امر باعث افزایش سطح کیفیت سرویس و رشد محتوا در منطقه خواهد شد.

POP مخفف POINT OF PRESENT به معنی نقطه حضور است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *