جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مدیر نرم افزارهای BMP چه کسی باشد؟

مدیریت فرآیند کسب‌وکار(BPM) می‌تواند یک روش کارآمد برای بهبود فرآیندهای متقابل کارکردی در سازمان محسوب شود و اثرات مثبت فراوانی برجا بگذارد.

مدیر نرم افزارهای BMP چه کسی باشد؟
مجموعه‌های نرم‌افزاری مدیریت فرآیند کسب و کار و دیگر راهکارهای مرتبط به استانداردسازی سریع‌تر و روش‌های دقیق‌تر برای فعالیت‌های روزانه دریافت صورت‌حساب یا ارسال کالا در سازمان‌های بزرگ کمک می‌کند.

با این وجود این سوالات مطرح می شود که چه کسی باید سکان این اتفاق را در دست بگیرد و از نرم‌افزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار استفاده کند؟

“کلای ریچاردسون”(Clay Richardson) از تحلیلگران برتر مرکز تحقیقاتی Forrester که در اجرای نمونه‌های زیادی از نرم‌افزارهای BPM در سراسر جهان حضور داشته است، پاسخ این سوال را با طرح پرسش‌های زیر مطرح می‌کند:

– آیا مراکز IT در سازمان‌ها تاکنون مسؤولیت اجرای نرم‌افزارهای BPM را برعهده داشته‌اند؟ اگر به این صورت بوده است، مرکز IT سازمان برای موفقیت در این زمینه به چه مهارت‌ها و فرآیندهایی نیاز دارد؟

– به چه دلیل شناسایی افراد زبده برای در اختیار گرفتن مدیریت این نرم‌افزارها اهمیت دارد؟

– یک شرکت باید به دنبال چه تجارت و مهارت‌هایی باشد تا به کمک آنها بتواند افراد مناسب و کارآمد را برای مدیریت این نرم‌افزارها به کار بگیرد؟

– در جریان استقرار و به‌کارگیری نرم‌افزارهای BPM، بهترین روش‌ها کدام است تا به کمک آنها بتوانیم هر بخش از سازمان را با فرآیند کسب و کار درگیر کنیم و بتوانیم آنها را در سطح مناسبی قرار دهیم؟

لازم به ذکر است که “کلای ریچاردسون” از بزرگترین کارشناسان حوزه BPM محسوب می‌شود و مدیریت بسیاری از پروژه‌های BPM برای دولت‌ها و سازمان‌های تجاری در سراسر جهان را برعهده داشته است.

منبع:فراگستر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *