جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت : دیوایس جدیدی برای یادداشت برداری دیجیتالی

مایکروسافت Courier دیوایسی بود که هرگز به دست مشتریان نرسید، اما برای افرادی که ویدیوهای فاش شده از طرح مفهومی آن را مشاهده کردند دیوایس بسیار تأثیرگذاری بود. Courier قرار بود که در نقش یک دفترچه یادداشت دیجیتالی برای کاربران ظاهر شود؛ دیوایسی با دو نمایشگر و یک قلم استایلوس برای یادداشت برداری که می توانست مثل یک کتاب باز و بسته شود.

 

مایکروسافت : دیوایس جدیدی برای یادداشت برداری دیجیتالی

به گزارش ویندوز سنترال، به نظر می رسد که مایکروسافت مجددا نسبت به احیای ایده Courier علاقه مند شده و در حال حاضر روی دیوایسی مشابه آن کار می کند. از اطلاعاتی که تا کنون فاش شده به نظر می رسد که دیوایس جدید مایکروسافت نهایتا تا سال آینده روانه بازار می شود.

مایکروسافت طی ماه های اخیر به شدت مشغول ایجاد سازگاری میان ویندوز 10 و پردازنده های ARM بوده، و اولین دیوایس های مبتنی بر پردازنده های ARM قرار است که دسامبر سال جاری و در فرم لپ تاپ به دست مشتریان برسند. ویندوز سنترال گزارش می دهد که دیوایس یادداشت برداری جدید مایکروسافت (که در حال حاضر با اسم رمز Andromeda شناخته می شود) هم از یک چیپست ARM بهره خواهد برد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد خصوصیات سخت افزاری آندرومدا در دسترس نیست، اما به گزارش ویندوز سنترال دیوایس جدید مایکروسافت به طور عمده روی اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز مثل وان نوت و مرورگر اج متمرکز خواهد بود، ضمن این که از پس اجرای اپلیکیشن های دسکتاپ ویندوز 10 هم بر می آید.

همچنین به نظر می رسد که آندرومدا اپلیکیشن یادداشت برداری مخصوص به خودش را هم خواهد داشت تا بتواند تجربه ای برابر با نوشتن در یک دفترچه واقعی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

گفتنی است در شرایطی که تمام تلاش های مایکروسافت برای احیای ویندوز 10 موبایل بی ثمر مانده، آندرومدا می تواند فرصت مناسبی برای طراحی یک جنس جدید از گجت ها از سوی مایکروسافت باشد. اگر چه لنوو هم اخیرا دست به طراحی یک دیوایس دفترچه مانند زده، اما شکی نیست که مایکروسافت می تواند میان سخت افزار و نرم افزار تعامل بهتری برقرار کند.

همچنین بد نیست بدانید که مایکروسافت چندی پیش پتنت موبایل تاشویی که می تواند به تبلت تبدیل شود را هم به ثبت رسانده که ممکن است به پروژه آندرومدا مرتبط باشد. در هر صورت برای دستیابی به جزئیاتی بیشتر در مورد این دیوایس فعلا باید منتظر اعلام رسمی مایکروسافت بمانیم.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *