جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


لنزهای جدید نیکون وارد بازار می‌شوند

مشهور نیکون در بخش توسعه‌ی فناوری و ساخت تجهیزات عکاسی، به‌زودی تغییرات گسترده‌ای اعمال خواهد کرد که نقشی اساسی در تولید عدسی و لنزهای جدید این شرکت خواهند داشت.

لنزهای جدید نیکون

آن‌چه مسلم است، سود شرکت نیکون در سال‌های اخیر رو به کاهش گذاشته و باعث نگرانی مدیران این برند اصیل شده است. به نظر می‌رسد نیکون هرچند در ساخت بدنه‌ی دوربین‌های عکاسی، همچنان قدرتمند و قابل توجه عمل می‌کند؛ در معرفی لنزهای جدید و بهینه‌سازی مدل‌های قبلی، چندان موفق نبوده و حتی کاربران دوربین‌های خود را به استفاده از لنزهای دیگر برندها سوق داده است.

لنزهای جدید نیکون

این غول صنعتی ژاپن، بی‌کار ننشسته و با یک تغییر ساختار در بخش توسعه‌ی فناوری خود، مجددا بر حوضه‌ی عدسی‌ها متمرکز شده است. بخش مهندسی اپتیک نیکون (Nikon Optical Engineering Division) به‌تازگی در این شرکت اعلام وجود کرده و در تلاش است تا بهترین لنزهای دنیا را با متمرکز کردن مهندسان اپتیک نیکون در یک گروه واحد، تولید کند. کارشناسان، این دپارتمان را علاوه بر تأثیر مثبتی که بر تجهیزات حرفه‌ای نیکون می‌‌گذارد، مقدمه‌ای بر ساخت دوربین‌های بدون آینه‌ی این برند می‌دانند.

این روزها، نیکون سالگرد ۱۰۰ سالگی تأسیس خود را جشن می‌گیرد و مسلما در سال ۲۰۱۷ با معرفی محصولات جدید، حضوری پررنگ در نمایشگاه‌های مختلف خواهد داشت. این شرکت به‌تازگی خبر از تولید بدنه‌های جدید D5 و D500 داده است که با سری جدید لنزهای ۱۴-۲۴ میلی‌متر F/2.8 و ۷۰-۲۰۰ F/2.8 و ۷۰ میلی‌متر F/2.8 در آینده‌ی نزدیک به بازار عرضه خواهند شد.

نیکون، چند ماه پیش خبر از برنامه‌ی جامع این شرکت در ایجاد تغییرات بنیادین درون سازمانی با تمرکز بر دپارتمان‌های فنی داده بود که به نظر می‌رسد حالا با فراهم شدن شرایط اقتصادی مناسب و سرمایه‌گذاری جدید، به وقوع پیوسته است. در آن زمان تمرکز نیکون بر تولید بدنه‌های دوربین عکاسی اعلام شده بود؛ اما حالا دپارتمان‌هایی در نیکون شکل گرفته‌اند که ممکن هست هر کدام مانند شرکتی پویا و مستقل در بازار جهانی فعالیت داشته باشند.

از دیگر اتفاقاتی که به‌تازگی در نیکون به وقوع پیوسته است، می‌توان به کاهش یا توقف تولید محصولات خاصی از این برند اشاره کرد که حکایت از شکست تجاری و عدم استقبال بازار از آن‌ها دارد. سری دوربین‌های DL نیکون که در کلاس کامپکت حرفه‌ای و در سه مدل آماده شده بودند، فعلا تولید نخواهند شد و به‌زودی عرضه‌ی مدل‌های ۳۶۰ درجه‌ی این شرکت هم به تعداد کمتری محدود می‌شود. با این ترفند، به نظر می‌رسد نیکون در حال بهینه‌سازی سرمایه‌های خود و صرف حساب‌شده‌ی آن‌ها در بخش تجهیزات عکاسی حرفه‌ای است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *