جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درآمد انویدیا به لطف تلاش کاربران جهت استخراج پول‌ دیجیتالی افزایش یافت

شرکت انویدیا روز گذشته گزارش مالی خود از فصل دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد و خبر داد که باز هم توانسته به کارنامه‌ای درخشان دست پیدا کند. «جن-سون هوانگ»، مدیر عامل بزرگترین شرکت سازنده چیپ‌های گرافیکی می‌گوید که انویدیا در فصل دوم سال میلادی قادر به کسب درآمدی ۲.۲ میلیارد دلاری شده است.

مدیرعامل انویدیا گزارش می‌دهد که افزایش در درآمد از محل توجه بیشتر به تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند حاصل شده و رشد توجه به محصولات گیمینگ مثل لپ‌تاپ‌ها و همچنین نینتندو سوئیچ هم در آمار انویدیا بی‌تاثیر نبوده است.

۱۰ درصد از درآمد انویدیا از فروش محصولات مرتبط با استخراج پول دیجیتالی بوده است
اما نکته جالب ماجرا اینجاست که شرکت انویدیا در فصل دوم سال ۲۰۱۷ یک منبع درآمد غیر مستقیم دیگر هم داشته است. این منبع، تلاش کاربران برای استخراج پول دیجیتالی رمزگذاری شده یا «ارز رمزپایه» با خرید و استفاده از سخت افزارهای قدرتمند انویدیا بوده است.

این گرایش در میان کاربران به حدی افزایش داشته که حالا خود انویدیا خبر می‌دهد حدود ۱۰ درصد از درآمد ۲.۲ میلیارد دلاری اش، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون دلار را از فروش سخت افزار در همین راه به دست آورده است.

هوانگ در زمان ارائه آمارهای مالی اعتقادش در مورد پول‌های دیجیتالی را نیز بیان کرد و گفت:‌ «ارز رمزپایه و بلاکچین ماندنی هستند و در گذر زمان، از این بزرگتر هم می‌شوند. مشهود است که پول‌های مجازی دیگری نیز در آینده به بازار خواهند آمد. تولید همین پول‌ها به نیروی سخت افزاری بسیار زیادی نیاز دارد و این موضوع بازار بزرگی را برای کارت‌های گرافیکی ایجاد کرده است؛ بازاری که به این زودی ها ناپدید نمی‌شود. ما نیز در کنار استخراج‌کنندگان پول‌های دیجیتالی هستیم و ابزارهای بهینه شده‌ای را برای اینکار در اختیارشان قرار می‌دهیم.»

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *