جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابلیت های جدید کورتانا

کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا ظرف چند روز آینده، نسخه بتای جدیدی از سیستم عامل ویندوز 10 را که به ویژگی ها و قابلیت های جدیدی مجهز خواهد بود برای برخی کاربران به منظور تست و ارزیابی، ارسال کند.

قابلیت های جدید کورتانا

یکی از مهمترین تغییرات در این نسخه را می توانیم در دستیار دیجیتالی مایکروسافت موسوم به کورتانا ببینیم به طوری که در بیلد 14986 ویندوز 10، کاربران قادر خواهند بود تا از طریق فرامین صوتی سیستم خود راخاموش کرده، آن را در حالت خواب (Sleep) قرار داده و یا آن را ریستارت کنند. همچنین، با کورتانا می توان کامپیوتر را در حال قفل (Lock) قرار داده و یا صدا را کم و زیاد کرد.

علاوه بر این، مایکروسافت تغییرات دیگری را نیز در کورتانای این نسخه اعمال کرده است که از میان آن ها می توان به قابلیت کنترل کامل بر روی فرآیند اجرای موزیک و پخش موسیقی از سرویس هایی همچون iHeartRadio و Tuneln Radio حتی در هنگامی که کامپیوتر در حالت قفل قرار دارد، اشاره کرد.

 

همچنین، می توانید با پرسیدن سوالاتی همچون «چه آهنگی در حال پخش است»، از نام موسیقی در حال پخش باخبر شوید. علاوه بر این، تغییراتی در رابط کاربری این دستیار مجازی ایجاد شده است که جذابیت کار با آن را دو چندان می کند. به عنوان مثال، قابلیتی به نام idle اضافه شده است که در مواقعی که به مدت 10 ثانیه، از سیستم خود استفاده نکرده باشید، می توانید با گفتن «Hey Cortana»، یک رابط کاربری تمامی صفحه ای را اجرا کنید که به منظور مشاهده از نقاط نسبتاً دور بهینه شده است. در واقع، این قابلیت شبیه به قابلیت قفل صفحه نمایش کورتاناست.

 

تمامی این ویژگی های جدید در حالی به کورتانا اضافه می شود که مایکروسافت اخیراً از تصمیم خود برای غلبه بر اکوی آمازون با پی سی های مبتنی بر ویندوز 10 خبر داده بود. مایکروسافت و اینتل به تازگی همکاری جدیدی را برای تولید دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 جدیدی آغاز کرده اند که از قابلیت هایی همچون روشن و یا خاموش کردن سیستم برخوردار خواهند بود.

 

اضافه شدن چنین قابلیت هایی با کمک فرامین صوتی، به ویندوز 10 و مایکروسافت کمک خواهد کرد تا در رقابت با دستگاه هایی همچون اکو و یا گوگل هوم، چیزی کم نداشته باشند. همچنین این شرکت اخیراً اعلام کرده که قصد دارد در سال آینده قابلیت ویژه ای به نام HomeHub را به ویندوز 10 اضافه کند.

قابلیت های جدید کورتانا2

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *