جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابلیت های جدید در نسخه بعدی فایرفاکس

هر یک از ما از مرورگرهای مختلفی در گوشی های هوشمندمان استفاده می کنیم. امروزه مرورگرها نیز در حال تبدیل شدن به برنامه هایی هوشمندی هستند و در زمینه های مختلف با یکدیگر رقابت میکنند. علاوه بر مرور منظم و حفاظت از تبلیغات جعلی، شاهد قابلیت جدیدی به نام PWA (Progressive Web Apps) هستیم که توسط کمپانی ها ارائه میشود و در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

قابلیت های جدید در نسخه بعدی فایرفاکس

PWA در واقع افزونه هایی هستند که می توانند مانند یک برنامه ی مستقل بر روی صفحه نمایش قرار گیرند و اجرا شوند. این بدان معناست که کاربر میتواند برنامه های مجزایی برای بهبود مرورگر خود دریافت کند و از استفاده از آنها لذت ببرد. در واقع با ارائه ی PWA، کاربر قادر خواهد بود تا افزونه های خود را در صفحه اصلی خود داشته باشد. بر اساس آخرین اخبار، موزیلا اعلام کرده است که به زودی موزیلا فایرفاکس 58 را منتشر خواهد کرد و از قابلیت PWA نیز در نسخه ی جدید خود حمایت میکند.

در حال حاضر گوگل بیشترین سهم بازار را در بین مرورگرها در دست دارد و موزیلا سخت تلاش می کند تا با آن رقابت کند. بر این اساس این کمپانی، نسخه ی جدید مرورگر فایرفاکس را با ویژگی های شگفت انگیزی مانند برنامه های پیشرفته وب، همگام سازی پس زمینه، API به اشتراک گذاری وب، API پرداخت و غیره منتشر خواهد کرد. این مرورگر در ماه ژانویه ی سال 2018 در دسترس خواهد بود. موزیلا فایرفاکس سعی دارد تا با ارائه ی خدمات بیشتر به کاربران و هوشمند سازی بیشتر مرورگر خود، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و از رقبا پیشی بگیرد.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *