جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۹ قابلیت جدید iOS 11 که اپل به آن‌ها کمتر پرداخت

کنفرانس امروز از iOS 11 اپل در کنفرانس امروز از iOS 11 با چندین قابلیت جدید رونمایی کرد. در این مقاله به معرفی ۹ قابلیتی می‌پردازیم که کمتر درباره‌ی آن‌ها صحبت شد.

اپل

روز اول از رویداد مخصوص توسعه‌دهندگان اپل که با نام WWDC شناخته می‌شود، با نطق اصلی این شرکت شروع شد و در آن به معرفی نسخه جدید از سیستم‌عامل‌های اپل به همراه چند محصول جدید پرداخته شد. اپل در این رویداد از iOS 11 برای آیفون و آیپد رونمایی کرد. در کنفرانس اپل بیشتر به پشتیبانی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پرداخته شد و همچنین از محصولاتی مانند مک‌بوک‌های به‌روز شده، آی‌مک جدید و همچنین اسپیکر هوشمند این شرکت رونمایی شد.

در ادامه به معرفی ۹ قابلیت در iOS 11 می‌پردازیم که در کنفرانس کمتر در باره‌ی آن‌ها صحبت شد:

تایپ از طریق سیری
دستیاری صوتی هوشمند اپل در نسخه‌ی جدید iOS قادر است آنچه به زبان می‌آورید، برایتان تایپ کند. دستیار صوتی اپل حالا از زبان ماشین استفاده بهتری می‌کند و قادر است به سؤالات به شکل طبیعی‌تری پاسخ دهد.

پشتیبانی از QR Code
کدهای QR روز به روز بیشتر رواج پیدا می‌کنند و مخصوصا در بعضی از کشورهای آسیایی مانند چین بسیار پر استفاده هستند. در iOS 11 پشتیبانی طبیعی و داخلی از QR Code اضافه شده است و حتی اپلیکیشن دوربین نیز قادر است این کدها را بخواند. پس در نسخه‌ی جدید از iOS دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن‌های ثانویه برای اسکن کدهای QR نخواهید داشت.

حالت استفاده از یک دست
اپل در iOS 8 اجازه ساخت و ارائه صفحه‌کلیدهای لمسی ثانویه را به توسعه‌دهندگان داد. از آن به بعد قابلیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی مانند استیکرها و اپ‌ها به صفحه کلیدهای iOS اضافه شد و اپل نیز به مرور این قابلیت‌ها را به سیستم‌عامل خود آورد. یکی از این قابلیت‌ها که حالا به iOS 11 آمده، حالت استفاده با یک دست است. این قابلیت همانطور که از نامش پیدا است، به کاربر کمک می‌کند که از صفحه کلید با یک دست استفاده کند و در آن سایز صفحه کلید کوچک‌تر می‌شود تا لمس کلیدها در زمانی که گوشی را با یک دست گرفته‌اید آسان شود.

قابلیت دیگری که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، امکان بزرگنمایی روی نقشه با یک دست است که استفاده از سرویس نقشه اپل را در زمانی که مجبور به استفاده از گوشی با یک دست هستید، میسر می‌کند.

ضبط تصویر از صفحه
قابلیتی که سامسونگ و بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند، حالا قرار است به آیفون بیاید. این قابلیت به شما کمک می‌کند از صفحه فیلم بگیرید و حتی آن‌ را در قالب فایل‌های GIF با دیگران به اشتراک بگذارید.

اسکرین شات و نشان‌گذاری روی تصویر
این قابلیت که روی آیپد پرو دمو شد، امکان تهیه اسکرین شات از صفحه و سپس ویرایش و اضافه کردن یادداشت و نشانه روی آن را میسر می‌کند. به کمک اپل پنسل می‌توانید روی اسکرین شات گرفته‌شده موارد مورد نظر خود را اضافه کنید.

بازطراحی اپلیکیشن پادکست
اپ استور اپل از نو طراحی شد و در iOS 11 شاهد چهره‌ی جدید فروشگاه اپلیکیشن‌ها هستیم. اما علاوه بر آن بعضی از اپلیکیشن‌ها از جمله Podcasts نیز دستخوش تغییرات ظاهری جدی شده‌اند. اپل تلاش کرده است با تغییر در رابط کاربری اپلیکیشن پادکست، مشتریان سابق این اپلکیشن را حفظ کند و مشتریان جدید را نیز به سمت آن بکشاند.

لمس سه بعدی برای سوئیچ کردن بین تب‌های سافاری
قابلیت 3D Touch در ابزارهای iOS کمک می‌کند به منوی ثانویه دسترسی داشته و بعضی از امکانات را سریع‌تر در اختیار داشته باشید. حالا در iOS 11 و در مرورگر سافاری می‌توانید با فشار آوردن روی صفحه به شکل ساده‌تری بین تب‌های بازشده حرکت کنید.

یکپارچه‌سازی‌های دیگر با 3D Touch
در باره‌ی 3D Touch گفتیم، بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که در iOS 11 اپل تلاش کرده است از این قابلیت در جاهای بیشتری استفاده کند. به عنوان مثال می‌توانید از این قابلیت برای پیدا کردن معنی و مفهوم یک کلمه یا عبارت در متنی که در حال مطالعه‌ی آن هستید بهره ببرید. این فناوری همچنین در iMessage نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا بتوانید از طریق آن آدرس صفحه اینترنتی خاصی را به اشتراک بگذارید.

وضعیت پرواز در اسپات‌لایت و سافاری
موردی که سیری از دستیار هوشمند گوگل عقب‌تر است، دریافتن مکانی است که در آن حضور دارید یا می‌خواهید به آنجا بروید. اما در iOS 11 اپل تلاش کرده است این خلأ را پر کند و حالا سیری اطلاعات مربوط به موقعیت فعلی جغرافیایی شما و همچنین اطلاعات مربوط به پرواز شما را در اختیار دارد. این اطلاعات از طریق اسپات‌لایت نیز قابل جستجو هستند.

علاوه بر این موارد در iOS 11 شاهد پشتیبانی بهتر از زبان‌های غیر انگلیسی هستیم و مثلا سیری می‌تواند زبان‌های انگلیسی، چینی، ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی را به یکدیگر ترجمه کند. همچنین در نسخه‌ی جدید از iOS، مدیریت رمزهای عبور بهینه شده، فیس‌تایم بهبود یافته و ده‌ها قابلیت دیگر اضافه شده است که به مرور به آن‌ها خواهیم پرداخت.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *