جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابلیت‌های جدید اندروید N

مطمئنا برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل یا همان Google I/O بدون اینکه نامی از مهم‌ترین پلتفرم نرم افزاری گوگل یعنی اندروید به میان آورده شود، لطف و صفای چندانی نخواهد داشت. گوگل نیز با آگاهی از این امر، در کنفرانس سال جاری جزئیات بیشتری را از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید که از آن با عنوان اختصاری N یاد می‌شود منتشر کرد.

قابلیت‌های جدید اندروید N

بنابر اعلام مسئولان گوگل، استقبال از نسخه پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان اندروید N چشمگیر بوده و در حال حاضر تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان، سرگرم بررسی و بهبود قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل اندروید هستند. بنابر اعلام گوگل، عملکرد اندروید ان در دو فاز بهبود یافته که شامل اجرای بهتر محتویات گرافیکی و بهینه‌سازی زمان اجرای فرایندهای مختلف است. اندروید ان، اضافه شدن رابط نرم‌افزاری جدیدی به نام Vulkan به پلتفرم نرم‌افزارهای همراه شرکت گوگل را نیز به دنبال داشته است. Vulkan، ارائه محتویات گرافیکی مطلوب‌تر، همراه با بازدهی بیشتر را به همراه خواهد داشت که مطمئنا مورد نظر کاربران خواهد بود. این در حالی است که با توجه به قدرت سخت‌افزاری موجود در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی، پیاده‌سازی چنین راهکاری، قطعا ضروری به نظر می‌رسید. این رابط نرم افزاری میان پلتفرمی، برای اولین بار توسط انویدیا و در قالب استفاده از جدیدترین کارت گرافیک این شرکت برای اجرای بازی Doom روی رایانه‌های شخصی، در معرض نمایش قرارگرفت.

کامپایلر اندروید ان نیز با سرعت بالاتری (چیزی در حدود 75 درصد) به ارائه خدمات خواهد پرداخت و در نهایت فضای مورد نیاز برای نصب برنامه‌ها روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی کاهش می‌یابد.

در زمینه بهبود کارایی، گوگل تصمیم به پیاده‌سازی منوی مالتی‌تسکینگ گرفته تا لیست برنامه‌های تازه اجرا شده توسط کاربر به 7 مورد محدود شود. علاوه بر این، گوگل بالاخره گزینه Clear All را برای بستن یکباره تمامی برنامه‌های در حال اجرا در منوی مالتی تسکینگ اندروید ان ادغام کرده است.

راهکارهای جدید مدیریت برنامه‌ها و پنجره‌ها مانند Split Screen و نمایش تصویر در تصویر نیز از جمله مواردی هستند که با عرضه اندروید ان، قابل استفاده خواهند بود. با این تفاسیر، در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید می‌توانید مشاهده ویدئو را در گوشه‌ای از صفحه‌نمایش، به‌طور همزمان با اجرای برنامه‌های دیگر روی گوشی یا تبلت در دستور کار قراردهید و یا فضای صفحه‌نمایش را میان دو برنامه مختلف، تقسیم کنید. بدون شک، این‌ها قابلیت‌هایی هستند که مطمئنا باب میل کاربران تبلت‌های اندرویدی خواهد بود.

سیستم اعلانات و هشدارها نیز شاهد به‌روزرسانی بوده تا امکان استفاده از گزینه پاسخ سریع به پیام‌ها از قسمت مدیریت هشدارها فراهم شود و نیازی به بازکردن برنامه‌های مختلف در جهت ارسال پاسخ نباشد. استاندارد Unicode 9 نیز تنوع بیشتر و ساختارهای ظاهری انسانی‌تر را برای اموجی‌های اندرویدی فراهم خواهد کرد.

از جمله قابلیت‌های اساسی در اندروید ان می‌توان به اضافه شدن VR Mode به‌منظور تعامل هر چه بهتر با راهکارهای جدید برپایه واقعیت مجازی اشاره کرد که گوگل از آن با عنوان DayDream یاد کرده است. بنابر اعلام گوگل، گوشی‌های اندرویدی برخوردار از امکان استفاده از پلتفرم Daydream، از پاییز سال جاری روانه بازار خواهند شد.

روی هم رفته، اندروید ان شاهد اضافه شدن بیش از 250 قابلیت جدید یا به‌روزرسانی ویژگی‌های موجود بوده که اشاره به تمامی آن‌ها در این مطلب غیرممکن خواهد بود.

در نهایت بدنیست بدانید شرکت گوگل عنوان کرده اندروید ان در تابستانِ پیش رو روانه بازار خواهد شد اما نسخه آزمایشی و با کیفیت اندروید ان از امروز برای دانلود کاربران در دسترس قرارگرفته است. این در حالی است که به‌منظور جلوگیری از پراکندگی و ازهم گسیختگی نسخه‌های مختلف اندروید، فرایند به‌روزرسانی به نسخه نهایی اندروید ان، به‌طور خودکار در گوشی‌های اندرویدی انجام خواهد شد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *