جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فوشیا، سیستم عامل جدید گوگل

زمانی که حرف از سیستم عامل‌های یکپارچه در میان باشد، بدون شک شرکت مایکروسافت با سیستم‌ عامل ویندوز و ویندوز 10 موبایل خود حرف اول را می‌زند. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل نیز اولین تلاش‌های خود را برای طراحی یک سیستم عامل یکپارچه آغاز کرده است و این سیستم عامل جدید فوشیا نام خواهد داشت.

فوشیا، سیستم عامل جدید گوگل

پیش از این شایعه شده بود که گوگل قصد دارد سیستم عامل‌های کروم OS و اندروید را با یکدیگر ادغام کند. شواهد زیادی نشان می‌دهد که کروم OS در کنار اپلیکیشن‌های اندرویدی عملکرد قابل قبولی دارد به این ترتیب ادغام کردن این دو پلتفرم چندان کار عجیبی نیست، البته همه این‌ها در حد پیش بینی است.

 

گوگل این سیستم عامل جدید را این طور شرح داده است:

 

 

صورتی+بنفش== فوشیا (یک سیستم عامل جدید)
تا به امروز تمامی سیستم عامل‌های عرضه شده توسط گوگل از جمله کروم OS، اندروید و Chromecasts مبتنی بر کرنل لینوکس هستند. اما کرنل لینوکس برای تمامی موقعیت‌ها مناسب نیست، به خصوص برای دستگاه‌های جاسازی شده از جمله داشبورد ماشین‌ها یا دستگاه‌های GPS. طیف وسیعی از سیستم‌های عامل‌های مختلف برای سخت افزارهای جاسازی شده طراحی شده اند و گوگل نیز در همین فکر است.

 

به گفته گوگل فوشیا دارای دو کرنل متفاوت خواهد بود که مبتنی بر نوع دستگاهی است که روی آن اجرا می‌شود. این دو کرنل LK و Magenta نام دارند. مطابق با توضحیات گوگل LK کرنلی است که برای سیستم‌های کوچک و مورد استفاده در اپلیکیشن‌ها طراحی شده است اما از سوی دیگر Magenta گوشی‌های مدرن و کامپیوترهای شخصی مدرن با پردازنده‌های سریع و با رم بالا با محاسبات بی پایان را هدف قرار داده است. از دیگر مشخصات این سیستم عامل جدید می‌توان به Flutter به عنوان رابط کاربری و dart به عنوان زبان برنامه نویسی اولیه اشاره کرد.

 

در هر حال از آنجایی که گوگل قصد دارد به زودی بروزرسانی اندروید 7.0 را به صورت سراسری عرضه کند، بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد رونمایی از فوشیا باشیم.

 

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *