جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گزارش تازه IDC و فروش موفق هدست های واقعیت مجازی در آینده نزدیک

اپل با معرفی iOS 11 و سخت افزار قوی تر برای مک در کنفرانس توسعه دهندگان خود، نشان داد که قصد دارد از این پس تمرکز بیشتری را به حوزه های واقعیت ترکیبی و مجازی معطوف کند.

 

بر همین اساس، موسسه IDC که در زمینه ارائه اطلاعات بازار و خدمات مشاوره ای فعالیت دارد، بر آن شده تا با انتشار گزارشی تازه پیش بینی هایش در رابطه با استقبال مردم از دو تکنولوژی مذکور را مطرح نماید.

IDC پیش بینی کرده که مجموع هدست های واقعیت مجازی و افزوده تا سال 2021 میلادی به رقم 100 میلیون برسد که این میزان در مقایسه با 10 میلیون هدست فروخته شده در سال قبل رشدی چشمگیر را نشان می دهد.
تا سال 2021 بیش از 100 میلیون هدست واقعیت افزوده و مجازی به فروش می رود

بنابر گفته تحلیلگران این مرکز، هدست های واقعیت مجازی فاقد نمایشگر که برای کار کردن نیاز به اسمارت فون دارند بیشترین محبوبیت را در میان کاربران داشته اند و هدست های مستقل واقعیت مجازی از سونی، اچ تی سی و آکیلس نیز در پایان سال قبل به محبوبیت رسیده اند.

به گفته Jitesh Ubrani از تحلیلگران ارشد IDC:

ظرف 6 تا 18 ماه آینده که تولید کنندگان پی سی با همکاری مایکروسافت هدست های متصل به کامپیوتر خود را معرفی می کنند، انتظار می رود بازار این محصولات بیشتر از این با استقبال روبرو شود. با کم شدن پیش نیازهای سخت افزاری پی سی ها و پایین آمدن قیمت هدست ها هم واقعیت مجازی نسبت به قبل بیشتر در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، با افزوده شدن تکنولوژی دنبال کننده دست و حرکت نیز پیش بینی می شود که مرز میان واقعیت و جهان دیجیتال بیش از هر زمان دیگری کم رنگ شود.

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 که اوایل ماه میلادی جاری برگزار شد، اعلام کرد که توسعه واقعیت مجازی از جمله اهداف این شرکت برای ساخت و عرضه آیمک های جدید است.

این شرکت همچنین کیت توسعه دهندگان متال 2 را به صورت رسمی معرفی کرد که از هدست های واقعیت مجازی و پردازنده های گرافیکی اکسترنال پشتیبانی می کند.

البته باید اشاره کنیم که IDC در گزارش خود مدعی شده به خاطر دشواری هایی که توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده به همراه دارد، انتظار می رود که در آینده نزدیک، واقعیت مجازی پیشتاز باشد. با این همه در گزارش این موسسه به تلاش های اپل در زمینه واقعیت افزوده و عرضه ARKit در iOS 11 هم اشاره شده که قرار است اواخر امسال در اختیار کاربران قرار گیرد.

پیش بینی IDC این است که هدست های واقعیت مجازی از نظر حجم فروش پیشتاز باشند با این همه، واقعیت افزوده به طور کلی تاثیر بزرگ تری روی صنعت خواهد گذاشت. انتظار می رود که نخستین تجربه مصرف کنندگان از واقعیت افزوده نه از طریق هدست های اختصاصی که به واسطه تلفن های همراه و تبلت رقم بخورد و معرفی ARKit از سوی اپل نیز این گمانه زنی را تقویت می کند.

 

منبع  : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *