جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فروشگاه بدون صندوق Amazon Go

آمازون با یک نوآوری دیگر به نام Amazon Go بسیاری را به وجد آورده است. نوآوری جدید این شرکت در ایجاد فروشگاهی  موسوم به Amazon Go است که میتوانید وارد آن شوید و جنس مورد نیاز را بردارید و بدون اینکه صندوق یا صفی  وجود داشته باشد از در خارج شوید. آمازون میگوید این فروشگاه به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تجربه خرید مجهز است و خریداران با نصب اپلیکیشن Amazon Go در هنگام ورود به طور خودکار وارد حساب آمازون‌شان میشوند و با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و همچنین سنسور فیوژن ( که در خودروهای بدون راننده مورداستفاده قرار می‌گیرد) جنس برداشته شده به طور خودکار در سبد فرد خریدار قرار می‌گیرد و سپس هزینه آن از روی کارت اعتباری تعریف شده کم میشود. در هنگامی در حال ترک فروشگاه هستید صورت حساب مجازی شما هم به موبایل شما ارسال میشود.

فروشگاه بدون صندوق Amazon Go

آمازون نخستین فروشگاهی را که به این تکنولوژی مجهز کرده در سیاتل ( جایی که مقر اصلی آمازون در آن قرار دارد) است که فروشگاهی با ۱۸۰۰ فوت مربع مساحت دارد این تکنولوژی به خصوص بسیاری از خریدارانی را راضی خواهد کرد که از تجربه خرید در فروشگاه‌های بزرگ لذت می‌برند اما از ایستادن در صف صندوق و حساب کردن یک به یک اجناس کلافه می‌شوند.

آمازون گفته است که تمام چیزی که خریدارن برای ورود به فروشگاه نیاز دارند اکانت آمازون و تلفن هوشمندی است که اپلیکیشن Amazon Go روی آن نصب شود.

آمازون می‌گوید حدود چهارسال است که دارد روی این ایده کار میکند که صف و صندوق را از فروشگاه‌ها حذف کند تا مردم بتوانند تجربه خرید بهتری با استفاده از یادگیری ماشینی داشته باشند.

تجربه خرید از این فروشگاه ممکن است از جنبه‌های مختلف یک تحول به حساب بیاید یکی از آنها بحث امنیت است. در فیلمی که آمازون از این فروشگاه منتشر کرده شاهد آن هستیم که خریداران اجناس را از روی قفسه برمیدارند و داخل کیف خود میگذارند چیزی که در فروشگاه‌های امروزی ممنوع است.

آمازونی که آن را به بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان می‌شناسیم حالا میگوید این فروشگاه را افتتاح کرده اما فعلا برای کارکنانش و قرار است تا چند ماه دیگر از اوایل سال ۲۰۱۷ آن را برای عموم افتتاح کند.

یک ایده نه چندان جدید

این آمازون نیست که نخستین بار ایده یک فروشگاه بدون صندوق را ارایه داده پیش از این آی بی ام هم به دنبال گسترش ایده خرید بدون حضور در پای صندوق را تا اندازه‌ای پیش برده بود. ایده آمازون این بود که هر محصول تگ‌ خاصی داشته باشد اما با توجه به اینکه قیمت تگ‌ها گران بود این طرح در نهایت به موفقیت نرسید
منبع ای تی ایران

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *