جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عینک هوشمند برای تشخیص احساس‏ افراد

شرکت مایکروسافت یک طرح را برای عینک هوشمند ثبت اختراع کرده که به کاربران اجازه می ‏دهد احساسات افراد پیش‌رو را تشخیص داده و تعبیر کنند. درخواست ثبت اختراع برای سیستم بازخورد شناسایی احساسات قابل پوشش در اکتبر 2012 ثبت و به‌ تازگی با آن موافقت شده است.

 

eynake hooshmand


کاربر این عینک می‏تواند فرد موردنظر را برای بررسی – فرد یا گروه – بدون اینکه آنها متوجه شوند، تعیین کند. حسگرهایی مانند دوربین عمقی و میکروفون روی پل بینی به ثبت اطلاعات صوتی و بصری از موضوع می‏پردازند. این اطلاعات برای چیزهایی مانند تغییرات دقیق و ظریف در ریتم و دایره گفتار، انتخاب کلمات، نوع و سرعت حرکات، تمرکز چشم و حالت‏های بدنی پردازش خواهند شد.

اطلاعات نهایی سپس به پایگاه داده مایکروسافت ارسال شده و یک تعریف عاطفی از طریق عینک به کاربر بازگردانده خواهد شد. اگر فرد مورد نظر برای مثال در یک موقعیت اجتماعی با موهایش بازی کند، این رفتار می‏تواند نشانگر حالت دوستانه یا علاقه‏ مندی باشد؛ اما همین رفتار در موقعیت کاری می‏تواند نشان از بی‏ حوصلگی و خستگی باشد.

برخی کاربردهای این عینک‏های هوشمند می‏تواند شامل بازپرسی در مرزها باشد که طی آن، حسگرهای روی عینک به اندازه‏ گیری تغییرات در دمای بدن فرد پرداخته یا تغییرات ظریف در کیفیت صدای وی را ثبت می‏ کنند. البته هنوز تایید نشده که آیا مایکروسافت در واقع قصد ساخت این عینک را دارد یا خیر. این غول فناوری آمریکایی به طور منظم برای مقاصد کاری خود، درخواست‏هایی برای ثبت اختراع ارائه می‏دهد اما همه این اختراعات در محصولات مایکروسافت استفاده نمی‏شوند.

منبع : isna

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *