جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عکس‌های 360 درجه در فیس‌بوک

احتمالا شما نیز در چند هفته گذشته و هنگامی که از فید حساب کاربری خود در فیس‌بوک بازدید کرده‌اید با تصاویر تعاملی روبه‌رو شده‌اید که از شما درخواست می‌شود برای مشاهده ابعاد و قسمت‌های مختلف یک عکس، گوشی خود را در جهات مختلف حرکت دهید. این راهکار، روشی جالب برای مشاهده محتویاتی است که از آن‌ها با عنوان تصاویر 360 درجه یاد می‌شود. با این حال، درنظر داشته باشید که برای تهیه چنین محتویاتی الزاما به دوربین یا حتی نرم‌افزار ویژه ایجاد تصاویر 360 درجه نیاز نخواهید داشت.

عکس‌های 360 درجه در فیس‌بوک

دوربین‌های 360 درجه

در حال حاضر فیس‌بوک به‌طور رسمی از دوربین‌های 360 درجه‌ای نظیر Ricoh Theta S، Giroptic 360 Cam، Samsung Gear 360، LG 360 Cam، IC Realtec ALLie، 360Fly و Panono پشتیبانی می‌کند. تمامی این محصولات ، فضای اطراف شما را در قالب یک عکس تکی 360 درجه به‌تصویر می‌کشند اما برای خرید بیشتر آنها باید هزینه زیادی را بپردازید.

دستگاه‌های هوشمند سازگار

با توجه به قیمت بالای دوربین‌های 360 درجه، گوشی‌ها و یا تبلت‌های هوشمند گزینه‌ای به مراتب‌ کاربردی‌تر در استفاده از این قابلیت خواهند بود. بنابر اعلام فیس‌بوک، تولیدات شرکت اپل از آیفون 4S و آی‌پد مینی 2 به بعد، همچنین آی‌پد ایر و آی‌پد پرو توانایی استفاده از این قابلیت را خواهند داشت. فیس‌بوک به لیست دستگاه‌‌های اندرویدی سازگار با این قابلیت اشاره‌ای نکرده (و البته باید پذیرفت که این لیست، بلند بالا و طولانی خواهد بود) اما به‌طور ویژه به این نکته اشاره کرده که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ از مدل گلکسی اس 5 یا گلکسی نوت 3 به بعد، سازگاری کاملی با این قابلیت خواهند داشت. مالکان گوشی‌های اندرویدی برندهایی به جز سامسونگ نیز می‌توانند از نرم‌افزار Google Camera به‌منظور تولید چنین محتویاتی استفاده کنند.

راهکار سنتی

تولید عکس‌های سازگار با قابلیت نمایش 360 درجه در فیس‌بوک آنچنان سخت نیست و به این منظور تنها به استفاده از نرم‌افزار دوربین گوشی خود برای گرفتن عکس‌های پانوراما نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Google Street View در دستگاه‌های اندرویدی و یا نمونه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS، عکس‌های 360 درجه بگیرید و در نهایت آن‌ها را آپلود کنید. در گرفتن عکس‌های پانوراما به این نکته دقت داشته باشید که فیس‌بوک تنها از عکس‌هایی با دامنه پوشش 100 درجه و یا بیشتر پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه راهکاری برای تشخیص معیار درجه تحت پوشش تصاویر وجود ندارد و تنها با آزمون و خطا می‌توانید دید کاملی از این مشخصه به‌دست آورید.

آپلود کردن تصاویر

فرایند آپلود عکس‌های پانوراما و قراردادن آن‌ها در فیس‌بوک، روندی کاملا مشابه با آپلود دیگر تصاویر در این شبکه اجتماعی خواهد داشت. به‌ این منظور کافی است به حساب کاربری خود در شبکه فیس‌بوک وارد شده، تصویری را انتخاب و پس از آپلود، آن‌ را منتشر کنید. درنظر داشته باشید که امکان آپلود یک عکس در هر فرایند وجود خواهد داشت.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *