جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


طراحی و ساخت استخر ویلا

اولین و مهمترین کاری که باید بکنید، این است که شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید تنها یک استخر شنای معمولی داشته باشید، یا به دنبال یک استخر عمیق مناسب شیرجه هستید. پس از آن مراحل طراحی و ساخت استخر ویلا را با دقت انجام دهید. لازم به ذکر است که ساخت استخر موضوعی کاملا تخصصی بوده و باید به دست تیم های حرفه ای سپرده شود. تهران گاردن مجری طرح های فضای سبز و ایجاد استخر، در این زمینه خدمات حرفه ای ارائه می دهد.

طراحی و ساخت استخر ویلا
برای طراحی و ساخت استخر ویلا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. طراحی ابتدایی را به سادگی انجام دهید
ویژگی های طراحی سفارشی را به حداقل برسانید. در حالی که سطوح کم عمق، دیوارهای سنگی طبیعی و ویژگی های آب بسیار عالی به نظر می رسند، همه آنها هزینه و مشکلاتی را در ساخت استخرهای شنای طبیعی ایجاد می کنند. بنابراین بهتر است که در طراحی خود سادگی را لحاظ کنید.

2. ابعاد و عمق استخر را در تناسب با فضای خود انتخاب کنید
با در نظر گرفتن فضایی که در محوطه ویلا در اختیار دارید، ابعاد و عمق استخر را در تناسب با یکدیگر تعیین کنید.

3. وضعیت خاک را بررسی کنید
در صورتی که خاک محل ساخت استخر از غنای کافی برخوردار نباشد، در این خصوص به مشکل برخورد می کنید. از این جهت لازم است که حتما وضعیت خاک را بررسی کرده و در صورتی که نیازی به ایجاد تغییراتی است، این موارد را به انجام برسانید.

4. آرماتور بندی و لوله کشی را اجرا کنیددر فاز بعدی و پس از آن که زمین مهیای ایجاد استخر شد، باید آرماتور بندی، بتن ریزی و لوله کشی را به درستی اجرا کنید. برخی از اتصالات استخر گران نیستند اما به یاد داشته باشید که ضد آب بودن استخر موضوع بسیار مهمی است و در خرید هیچ یک از تجهیزات نباید در این خصوص صرفه جویی کنید. بنابراین اگر این کار را بدون نیروی کار ماهر انجام می دهید، توجه زیادی به آن داشته باشید. لوله کشی اهمیت زیادی دارد و باید برای آن حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. هر گونه اشتباهی در این زمینه، کل پروژه ساخت استخر در ویلا را زیر سوال خواهد برد.

5. بیش از حد عمیق نروید
در حالیکه استخرهای شنا برای پایداری به عمق استخرهای طبیعی احتیاج دارند می توانند به اندازه دلخواه شما کم و عمیق باشند، اما به اندازه 1.8 متر یا کمتر مناسب است زیرا دیوارهای 2 متری و بیشتر به تقویت زیادی نیاز دارند.

1.5 متر عمق بسیار مناسبی است، تمیز کردن آن آسان است و سطح تقویت آن هنوز منطقی خواهد بود. به یاد داشته باشید که در صورت تردید، دیوار حائل خود را با یک مهندس سازه بررسی کنید و ضعیف ترین نقطه محل اتصال دیوار به کف را یافته و آن را با بتن اضافی تقویت نمایید.همچنین استفاده از عناصر دیواری عایق بندی شده را برای استخرهای شنای طبیعی در نظر بگیرید.

6. بلوک چینی را انجام دهید
بلوک چینی لازم را انجام داده و بتن ریزی را به صورت کامل و بدون هیچ گونه امکان نفوذ آب پیش ببرید.

7. کاشی کاری را آغاز کنید
اکنون نوبت به روکاری استخر رسیده و باید کاشی کاری را پس از انتخاب بهترین طرح های کاشی آغاز کنید. در صورتی که می خواهید استخر شما به راستی شبیه به یک محوطه شنا شود، توصیه می کنیم که به سراغ کاشی های آبی رنگ بروید. خوشبختانه تنوع بالایی در این زمینه وجود دارد.
در صورتی که کاشی های مناسب را انتخاب کرده باشید، در نوبت بعدی باید برای چسباندن آن ها با ظرافت و توجه کامل اقدام کنید.

8. حصار کشی را از یا نبرید
مهم نیست که در ویلای شما کودکان رفت و آمد دارند یا خیر، به هر ترتیب نیاز به حصار کشی و محوطه سازی است. در حین طراحی و ساخت استخر ویلا باید حتما برای حصار کشی نیز تمهیدات لازم را به عمل بیاورید. این کمک می کند که حین رفت و آمد در ساعات تاریکی شب، اتفاقی داخل استخر نیفتاده و در ضمن به شکلی یک جداسازی فضای استخر از دیگر بخش های محوطه ویلا را داشته باشید.

9. نورپردازی را انجام دهید
نورپردازی داخل آب و بیرون آن در ساخت یک استخر ویلایی بسیار اهمیت دارد. اگر به استخر خود فواره یا چیزی از این دست اضافه می کنید، نورپردازی را نیز با آن همراه ساخته و به جز کاربری شنا کردن در استخر، از آن یک فضای آبی جذاب بسازید.

کلام آخر
در تهران گاردن می توانید کلیه خدمات مربوط به محوطه سازی ویلا، طراحی و ساخت استخر ویلا و غیره را دریافت کرده و در ضمن از مشاوره حرفه ای در این خصوص بهره مند شوید.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *