جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صندلی متناسب با فرم بدن انسان

Exocet Chair صندلی متناسب با فرم بدن انسان و یا به عبارتی دیگر طراحی صندلی متناسب با فرم بدن انسان در پاسخ به یک سوال برای یک طراح حرفه ای انجام شد؟ طوری که (استفان لیثهد) طراح این صندلی از خود پرسید چرا صندلی ها با خطوط مستقیم ساخته می شوند در حالی که بدن انسان دارای انحناهای طبیعی است. 

exocet_2000px_9a

از قدیم تا به امروز فرم اصلی طراحی صندلی ها تغییر آن چنانی نداشته است . همیشه بخش تکیه گاه بصورت عمود به قسمت نشیمن صندلی متصل می شود و این یک طراحی اشتباه است . چرا که بدن انسان دارای انحنای طبیعی اس مانند بوده و نباید هنگام نشستن فشار زیادی به این انحنا در ستون فقرات آورد زمانی که تکیه گاه بصورت کاملا عمود روی قسمت نشیمن باشد قسمت پایینی ستون فقرات منتهی به کمر بدون تکیه گاه خواهد شد و این مسئله فشار زیادی را به کمر می آورد.

استفان لیثهد که مدیر شرکت Designarium  است با طراحی صندلی اگزوست آمده تا این مشکلات را حل کند .اگزوست دارای یک محور فولادی است که با کمک این محور می توانید تکیه گاه را متناسب با فرم بدن جابجا کنید .او در مورد طراحی این صندلی گفت : من به دنبال یک صندلی بودم که بتوانم آن را به راحتی برای خودم تنظیم کنم زمانی که در بازار های مختلف برای چنین صندلی جستوجو کردم صندلی مورد نیاز خود را پیدا نکردم به همین خاطر تصمیم گرفتم تا این صندلی را خودم طراحی کنم.

exocet_2000px_3a

در هنگامی که طراحی را آغاز کردم با این سوال مواجه شدم که بدن انسان دارای یک انحنای طبیعی است پس چرا طراحان صندلی اصلا به این نکته توجهی ندارند و بخش تکیه گاه را کاملا عمودی می سازند.سپس با اضافه کردن یک محور در طراحی خودم این مشکل را حل کردم.

exocet_2000px_6a

بد نیست بدانید که استفان لیثهد طراح صندلی اگزوتیک در جشنواره های بسیاری مانند گلد دیزاین در میلان ، سیدیم کور در مونترال و کی دیزاین در سئول حضور پیدا کرده و جایزه های مختلفی به دست آورده است .او در طراحی این صندلی اگزوتیک از شکل قطره آب الهام گرفته و ظاهری زیبا و جذاب را برای آن ایجاد کرده است .

منبع : mihanpost

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *