جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صفحه کلید به دنیای مجازی وارد میشود

شرکت لاجیتک وسیله‌ای ساخته است که با استفاده از آن می‌توانید حتی زمانی که یک هدست واقعیت مجازی به سر دارید، به خوبی تابپ کنید. این وسیله Logitech Bridge نام دارد و با هدست واقعیت مجازی Vive شرکت HTC کار می‌کند. با استفاده از یک حسگر دنبال کننده‌ی Vive و یک کیبورد گیمینگ سری G شرکت لاجیتک، می‌توان کیبورد را در دنیای مجازی شبیه سازی کرد. نرم‌افزار Logitech Bridge دقیقا در مکانی که کیبورد شما (یا در اصل حسگر دنبال کننده‌ی Vive) قرار گرفته است، یک کیبورد سه بعدی قرار می‌دهد. در حال حاضر قرار نیست Logitech Bridge وارد بازار شود، ولی لاجیتک آن را به ۵۰ توسعه دهنده ارسال کرده است تا این وسیله را آزمایش کنند.

 

صفحه کلید به دنیای مجازی وارد میشود

هدست‌های واقعیت مجازی بیشتر با دسته‌های مخصوص خودشان یا دسته‌های بازی کار می‌کنند، ولی برخی اپ‌ها مثل VR Desktop نیازمند استفاده از کیبورد هستند. حتی اگر هم بدانید کیبورد شما در چه مکانی قرار دارد، پس از کمی تکان خوردن، که موضوعی طبیعی به هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی است، پیدا کردن کیبورد و کلیدها کار راحتی نخواهد بود. نرم‌افزار لاجیتک هم‌چنین این امکان را فراهم می‌کند تا میانبرهایی روی کیبورد قرار دهید و در واقعیت مجازی آن‌ها را ببینید.

قیمت این سیستم جدید لاجیتک کم نخواهد بود. در حال حاضر، حتی با اینکه سیستم Logitech Bridge در بازار عرضه نشده است، لاجیتک نمونه‌ی اولیه‌ی آن را با قیمت ۱۵۰ دلار می‌فروشد. در کنار این سیستم به حسگر Vive که ۱۰۰ دلار است هم نیاز دارید؛ آن هم بدون در نظر گرفتن قیمت خود Vive و یک کیبورد مخصوص بازی لاجیتک.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *