جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صفحه نمایش AMOLED در برابر LCD

زمانی که سامسونگ اولین سری Galaxy را با نام S تولید کرد این شرکت اقدامی بی سابقه را انجام داده بود که شرکت های رقیب از جمله HTC و iPhone از آن بی بهره بودند و این اقدامی چیزی جز استفاده از صفحه نمایش Super AMOLED نبود. بخش Super در نام این نوع از صفحات نمایش مختص گوشی هایی نظیر S7 وS7 Edge می باشد اما صفحات AMOLED نوعی از صفحات OLED می باشند. فناوری تولید صفحات LED در طی پنج سال گذشته پیشرفت بسیاری داشته است و اکنون این صفحات قادرند رنگ های بسیار واضح تر و رنگ مشکی بسیار تیره تری را در مقایسه با صفحات گذشته ارائه دهند. یکی دیگر از مزایای صفحه نمایش های جدید مصرف انرژی بسیار پایین می باشد. امروزه تولید صفحات AMOLED صرفا محدود به شرکت سامسونگ نبوده و سایر شرکت ها نیز از این نوع صفحه نمایش استفاده می کنند اما یکی از جالب ترین موارد در مورد این صفحات ارزان بودن آنها در مقایسه با صفحات LCD است.

صفحه نمایش AMOLED در برابر LCD

محققان در مرکز تحقیقاتی IHS بدین نتیجه رسیده اند که هزینه تولید پانل های AMOLED برابر 14.3 دلار بوده و این در حالی است که این هزینه برای صفحات LCD برابر 14.6 دلار می باشد. اگرچه اختلاف قیمت بسیار اندک می باشد اما بدلیل پیشرفت های روز افزون در صنعت تولید صفحات AMOLED انتظار می رود اختلاف قیمت بین این دو مدل در سال 2017 و سال های آتی بیشتر نیز گردد. شرکت اپل همچنان از صفحه نمایش های LCD استفاده می کند و کیفیت رنگ این محصولات قادر به رقابت با صفحات AMOLED نمی باشند.

استفاده جامع از صفحات AMOLED اندکی دور از انتظار به نظر می رسد زیرا هنوز بسیاری از سازنده ها استفاده از LCD را در پیش گرفته اند اما با این حال ارزان تر بودن آن ها مسیر را هموار تر می سازد. بنابراین انتظار می رود در آینده شاهد گوشی هایی ارزان قیمت با صفحه نمایش AMOLED باشیم.

منبع 9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *