جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


صادرات راکد در بازار موبایل

آمارها و بررسی‌های مقدماتی نشان از ادامه روند ثبات و رکود نسبی در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند دارد. جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی انواع موبایل‌های هوشمند تا پایان فصل اول سال 2016 به 9/ 334 میلیون دستگاه می‌رسد که این میزان در مقایسه با صادرات 3/ 334 میلیون دستگاهی این بازار در فصل اول سال 2015 رشد بسیار کمی داشته است.

 

صادرات راکد در بازار موبایل
در واقع این کمترین میزان رشد سالانه بازار موبایل‌های هوشمند تاکنون بوده است. همین نتیجه بررسی‌های اولیه به دنبال اشباع شدید بازار کشورهای توسعه‌یافته و همچنین کاهش میزان رشد سالانه صادرات جهانی دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ به عنوان رهبران این بازار، حاصل شده است. بزرگ‌ترین تغییر در این بازار اضافه شدن برندهای چینی کمتر شناخته شده OPPO و vivo است که تولیدکنندگان چهارم و پنجم بازار جهانی یعنی لنوو و شیائومی را بیرون رانده و جای آنها را در رتبه‌بندی بهترین‌های بازار گرفته‌اند. همان‌طور که بازار چین بزرگ می‌شود و رشد می‌کند، اشتیاق برای موبایل‌های هوشمند به طرز معناداری کمتر می‌شود و از نقطه اوج خودش فاصله می‌گیرد. در سال 2013 رشد صادرات موبایل‌های هوشمند چین 5/ 62درصد بوده است. این رقم اما در سال 2015 به 5/ 2درصد کاهش پیدا کرده است.در مقابل متوسط قیمت فروش یک موبایل هوشمند در چین از 207 دلار در سال 2013 به 257 دلار در سال 2015 افزایش یافته است.

صادرات راکد در بازار موبایل2

«ملیسا چائو» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «همانطور که منحنی تقاضا برای خرید موبایل‌های هوشمند در چین بالا می‌رود و رشد می‌کند، اغلب شرکت‌هایی که روند رشد خوبی دارند، با ذائقه پیچیده‌تر کاربران و مشتریانشان مواجه می‌شوند. شرکت لنوو از متوسط قیمت فروش 150 دلاری در سال 2013 بهره می‌برد و شرکت شیائومی این رقم را به کمتر از 200 دلار در سال 2014 و 2015 بالا برد. حالا شرکت Huawei، OPPO و vivo که نقش مهمی در بازار موبایل‌های هوشمند کمتر از 250 دلاری بازی می‌کنند، جایگاه خوب و محکمی در بازار سال 2016 خواهند داشت. این تولیدکنندگان جدید به خوبی متوجه شده‌اند که دقیقا چطور باید روند رایج خودشان را تغییر دهند و استراتژی‌های جدیدی را در بازار دنبال کنند. آنها باید تمام تلاش خودشان را برای حفظ وفاداری مشتریانشان به کار ببندند.»
«آنتونی اسکارسلا» یکی دیگر از کارشناسان IDC معتقد است: «در خارج از بازار چین بسیاری از این برندها به طور مجازی شناخته شده نیستند و به خاطر روند رشد سریع‌شان شانس این را دارند که بتوانند با موفقیت وارد بازارهای بزرگ و توسعه‌یافته‌ای مانند آمریکا و اروپای غربی بشوند، اگر می‌خواهند در آینده‌ای نه‌چندان دور اپل و سامسونگ را پشت سر بگذارند. شرکت هوآوی ثابت کرده است که می‌تواند به طور فزاینده‌ای دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای را بفروشد. در چین اما این شرکت در حال حاضر به‌عنوان یک برند تولیدکننده موبایل‌های پیشرفته شناخته می‌شود، اما حالا قدم به قدم برای افزایش کیفیت محصولاتش جلو می‌رود تا در بازار جهانی بیشتر و بهتر دیده شود. این در حالی است که نمی‌توان قدرت و سرعت برندهای محلی جدید مانند OPPO و vivo را در رسیدن به قله‌های جدید موفقیت در بازار جهانی موبایل‌های هوشمند نادیده گرفت.

صادرات راکد در بازار موبایل3

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *