جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شکایت شرکت سرمایه گذار اوبر، از تراویس کالانیک به اتهام کلاهبرداری

تنها چند روز از زمانی که گرت کمپ، یکی از موسسین اوبر اعلام کرد مدیرعامل پیشین، تراویس کالانیک دیگر به سمت خود در کمپانی باز نمی گردد می گذرد و حالا Banchmark Capital، یکی از سرمایه گذاران اولیه اوبر که در هیئت مدیره اوبر نیز حضور دارد از کالانیک به خاطر «کلاهبرداری» شکایت کرده است. این شکایت نامه به دنبال لغو رای گیری قبلی برای گسترش هیئت مدیره اوبر با سه کرسی جدید است که یکی از آنها بعد از کناره گیری کالانیک از مدیریت عامل، به وی تعلق گرفت.

 

Benchmark می گوید که اگر «از سو مدیریت شرم آور و دیگر سو رفتارهای کالانیک در اوبر» باخبر بود هیچوقت در ماه ژوئن سال گذشته به نفع افزایش کرسی های مدیریتی رای نمی داد.

در پرونده قانونی Benchmark، کالانیک به کلاهبرداری، نقض وظیفه وفاداری و نقض تعهدات قراردادی متهم شده است. در بخشی از این شکایت نامه آمده «مدیرعامل پیشین اوبر، در صدد افزایش قدرت خود در هیئت مدیره اوبر برای منافع خودخواهانه بوده است.»

و در نهایت Benchmark مدعی شده که مدیرعامل سابق اوبر وعده داد دو کرسی باقی مانده را تنها با تایید کامل اعضای هیئت مدیره تکمیل کند اما تغییرات را به صورت رسمی و با رای گیری به وجود نیاورده است. در نهایت گفتنی است که اگر رای گیری سهام داران در ماه ژوئن -که به اضافه شدن سه کرسی جدید منجر شد- با رای دادگاه باطل شود، کالانیک دیگ نقشی در هیئت مدیره اوبر نخواهد داشت.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *