جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شبکه سراسری اینترنت اشیا در هلند

گروه مخابراتی KPN در گزارش خود اینچنین مدعی شده که هلند، اولین کشور جهان است که شبکه‌ دوربرد (LoRa) را به‌منظور بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا در سراسر این کشور راه‌اندازی کرده است.

شبکه سراسری اینترنت اشیا در هلند

برقراری ارتباط میان ابزارها و دستگاه‌هایی که هر روزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم به‌واسطه قرارگرفتن در بستر یک شبکه ارتباطی، امکان ارسال و دریافت اطلاعات را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. روندی که از آن به عنوان تحول مهم و جدید در دنیای اینترنت یاد می‌شود و می‌تواند تاثیرگذاری بالایی در نوع فعالیت شرکت‌ها و کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی همراه با نرخ داده سطح پایین (low data rate mobile communications network) از آنجایی مهم و حیاتی است که همواره این امکان وجود دارد تا برخی کاربران به شبکه وای‌فای خانگی و یا محل کار دسترسی نداشته باشند و همین امر مانعی خواهد بود بر سر راه راه‌اندازی شبکه‌ای سراسری که در آن تمامی افراد جامعه به اینترنت اشیا و قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند.

KPN در گزارش منتشر شده خود در این زمینه، اینچنین می‌گوید:

” از روز جاری (30 ژوئن) شبکه LoRa در سراسر هلند در دسترس قرار گرفته است. این موفقیت، هلند را به اولین کشور جهان مبدل خواهد کرد که توانسته شبکه‌ای اینچنینی را به‌منظور بهره‌گیری از راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) راه‌اندازی کند. در فاز اولیه، این شبکه از ماه نوامبر در روتردام و Hague در دسترس قرارگرفت اما با توجه به استقبال بی‌نظیر مشتریان، تصمیم‌گرفتیم پیاده‌سازی آن در سراسر کشور را در دستورکار قراردهیم. شبکه LoRa به نوعی مکمل شبکه‌های نسل دوم، سوم و چهارم ویژه تلفن‌های همراه است.”

KPN تاکنون موفق به عقد قرارداد برای برقراری ارتباط 1.5 میلیون دستگاه شده اما با توجه به در دسترس گرفتن شبکه این شرکت مخابراتی در سراسر هلند، احتمالا شاهد رشد پایدار و بیش از بیش این ارتباطات خواهیم بود.

علاوه بر این، در حال حاضر بررسی‌هایی در فرودگاه Schiphol آمستردام، یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌های هوایی اروپا به‌منظور مدیریت چمدان‌های مسافران با استفاده از قابلیت‌های این شبکه در دست اجرا است. این در حالی است که در ایستگاه قطار Utrechet نیز ارزیابی‌هایی به‌منظور استفاده از شبکه LoRa در جهت مدیریت تغییر خطوط ریلی در جریان است.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *