جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چین شبکه ارتباطی کوانتومی غیرقابل هک راه اندازی می‌کند

چین چندی قبل با استفاده از فناوری کوانتومی موفق به برقراری ارتباط میان زمین و یک ماهواره در فضا شد و حالا قصد دارد شبکه‌ای غیرقابل هک با استفاده از فناوری مذکور ابداع کند.

 

به گزارش نئووین، چین راه اندازی شبکه مذکور را از ماه آینده آغاز می کند و مدعی است این شبکه به بزرگترین شبکه ارتباطی کوانتومی جهان مبدل خواهد شد و 2000 کیلومتر طول خواهد داشت. شبکه یاد شده پکن را به شانگهای متصل می کند و در بین راه از شهرهای مختلفی می گذرد.

از این شبکه برای برقراری ارتباط ایمن میان ادارات مختلف دولتی در هر شهر استفاده خواهد شد و قرار است نهادهای اداری، مالی، نظامی و حتی صنعت برق از خدمات یادشده بهره مند شوند.

شهر جینان اولین شهر چین است که به شبکه یاد شده متصل می‌شود و در مرحله اول 200 کاربر از این شبکه بهره خواهند گرفت. آزمایش لینک ارتباطی این شبکه میان پکن و شانگهای از سال 2013 آغاز شده و شبکه کوانتومی جینان هم از دو ماه قبل به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

طی این دوره از شبکه مذکور حدود 51 هزار بار برای تبادل داده استفاده شده و این کار در 99 درصد موارد موفق بوده است. در آینده از شبکه کوانتومی چین برای برقراری تماس های تلفنی ایمن، تبادل فایل و سند و ارسال فاکس هم استفاده می شود.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *