جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شارژ کردن موبایل با حرکت

charge-mobile

آیا تا به حال به روزی فکر کرده اید که از دو شاخه و پریز رهایی یافته باشید و راه بسیار آسان تری برای شارژ تلفن همراهتان در دسترس باشد؟! اگر چنین است، خبر خوبی برای شما داریم؛ آن روز آن چنان که به نظر می رسد دور نیست.

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان موفق به توسعه و ساخت دستگاهی شدند که به واسطه تحرک شما توانایی شارژ تلفن همراه یا لوازم دیجیتال پوشیدنی تان را دارد؛ دستگاهی که می آید تا شما را نسبت به پریز و شارژر بی نیاز سازد.


استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایالتی میشیگان، آقای Nelson Sepulveda، درباره این تکنولوژی عنوان کرد: “پیش بینی می کنم به زودی این ظرفیت وجود خواهد داشت که یک هفته تمام نیازی به شارژ باتری تلفن همراهمان پیدا نکنید، چرا که انرژی مورد نظر دستگاهتان توسط خود شما و تحرک روزانه شما تامین خواهد شد. ما در مسیر تحقق ایده تامین انرژی دستگاه های همراهمان به واسطه تحرک خودمان قرار داریم.”

البته هنوز مشخص نیست که برای استفاده عمومی از این ابزار چقدر باید به انتظار بنشینیم.

نانو ژنراتور مذکور که ضخامتی به اندازه یک صفحه کاغذ دارد، متشکل است از یک لایه نازک سیلیکونی پوشیده شده از نقره، پلی آمید و پلی پروپیلن فروالکتریت که نهایتا منجر به تولید الکتریسیته بر اثر حرکت این دستگاه می شود. از طرفی دیگر، ضخامت بسیار کم آن و قابلیت استفاده از آن در سایزها و مصارف مختلف، ارزش چند برابری به این دستگاه داده است. به طور مثال، محققان از آن برای تامین نیروی یک صفحه LCD لمسی، ۲۰ عدد لامپ LED و یک کیبورد قابل انعطاف استفاده کردند و جالب آنجاست که به نقل از دانشگاه ایالتی میشیگان، نسخه ای از این دستگاه که برای تامین نیروی ۲۰ عدد لامپ LED استفاده شده بود به اندازه یک کف دست، و نسخه ای که برای صفحه LCD لمسی استفاده شده بود تنها به اندازه یک انگشت بود!

اما این تمام ماجرا نیست و علی رقم تمامی توصیفات، این محققان خبر از افزایش قدرت این محصول در صورت تا شدن آن می دهند. تا جایی که آقای Sepulveda در بخش دیگری از سخنانش اینطور بیان می کند: “هر بار تا کردن این محصول، موجب افزایش ولتاژ خروجی آن می شود. این محصول به صورت یک صفحه است و ممکن است وقتی آن را در دست می گیرید، بزرگ به نظر برسد. اما می توان آن را به راحتی و همچون یک برگه کاغد تا کرد و با این اوصاف، حتی انرژی بیشتری نیز تحویل گرفت! پس در این صورت قطعا آنقدر کوچک هست که به آسانی بتوان آن را در بخشی از یک کفش با پاشنه ای به خصوص جا سازی کرد. بنابراین، حالا وقت قدم زدن است؛ چرا که هر قدم شما موجب تولید الکتریسیته خواهد شد.”

منبع : کلیک
جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *