جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سومین فرد ثروتمند جهان کیست

جف‌بزوس موسس و مدیرعامل شرکت آمازون روز جمعه با پشت‌سر گذاشتن وارن بافت، برای اولین‌بار در رده سوم لیست ثروتمندترین‌ افراد جهان قرار گرفت.

سومین فرد ثروتمند جهان کیست

با پایان روز کاری بورس در روز پنجشنبه، سرمایه بزوس همچنان 200 میلیون دلار کم‌تر از بافت بود اما در روز جمعه، ارزش خالص دارایی بزوس به 65 میلیارد دلار رسید تا در نهایت، 300 میلیون دلار بیشتر از دارایی‌های وارن بافت باشد.

همان‌طور که می‌دانید، ارزش خالص، کل دارایی‌های یک فرد یا شرکت، منهای مجموع بدهی‌های او است. به این ترتیب، در جمعه رویایی بزوس، تنها میلیاردرهای ثروتمند‌تر از او در این لیست، بیل‌گیتس موسس مایکروسافت با سرمایه 78 میلیارد دلار و آمانیکو اورتگا (Amanico Ortega )موسس Zara با ارزش خالص 73.1 میلیارد دلاری بودند.

دو علت اصلی در ارتقای جایگاه بزوس، افزایش ارزش سهام آمازون و همچنین اقدامات بشردوستانه بافت عنوان شده است. گفتنی است بافت در تاریخ 14 جولای، 2.9 میلیارد دلار به خیریه کمک کرده بود. این در حالی است که در طول هفته گذشته، ارزش سهام آمازون نیز حدود 8 درصد افزایش یافته است.

در لیست برترین میلیاردرهای جهان که در ماه مارس سال جاری توسط فوربس منتشر شده بود، بزوس با دارایی 45.2 میلیارد دلاری برای اولین‌بار در لیست ده میلیاردر برتر جهان قرار گرفت. بزوس در این رده‌بندی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده بود. از آن زمان تاکنون، سهام آمازون با افزایش نزدیک به 50 درصدی ارزش روبه‌رو شده تا 19.8 میلیارد دلار به سرمایه بزوس افزوده شود. موسس و مدیرعامل آمازون برای اولین‌بار در سال 1998 میلادی یعنی چهار سال پس از تاسیس آمازون، با سرمایه 1.6 میلیارد دلاری در لیست 400 فرد ثروتمند آمریکا قرار گرفت. این در حالی است که بافت با سرمایه 250 میلیون دلاری، برای اولین‌بار در سال 1982 میلادی در این لیست قرار گرفته بود اما پس از سه‌سال، برای اولین‌بار در لیست 400 میلیاردر برتر هم قرارگرفت.

با تمام این تفاسیر، حضور بزوس در رده سوم لیست ثروتمندترین‌های جهان، به‌یک روز کامل نرسید و در پایان روز جمعه ارزش خالص سرمایه بزوس به 64.6 میلیارد دلار کاهش یافت تا سرمایه این میلیاردر، 400 میلیون دلار کم‌تر از ارزش 65 میلیارد دلاری دارایی‌های بافت باشد. علت اصلی این امر، کاهش یک درصدی ارزش سهام آمازون عنوان شده است.

از آنجا که سرمایه بزوس و بافت ارتباط مستقیمی با ارزش سهام شرکت‌های تحت مدیریت آن‌ها دارد، نوسان جزئی در بورس می‌تواند تاثیرات زیادی روی سرمایه و البته جایگاه آن‌ها در لیست ثروتمندترین‌های جهان داشته باشد.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *