جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سندرم بینائی 80 درصد کاربران رایانه

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی های انجام شده هم اکنون از هر 10 کاربر کامپیوتر در کشور، هشت نفر علائم سندرم بینایی رایانه دارند.

سندرم بینائی 80 درصد کاربران

 

 

دکتر آسیه احصایی روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سندرم بینایی کامپیوتر یا CVS شامل مجموعه علائمی است که در کاربران رایانه و موبایل که بیش از دو ساعت با این وسایل کار می کنند، رخ می دهد.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری علائم سندرم بینایی کامپیوتر را شامل سردرد، خشکی چشم، سوزش، دو بینی و تاری دید در هنگام کار با کامیپوتر عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش شیوع سندرم کامیپوتر با توجه به افزایش نفوذ اینترنت در کشور افزود: عوارض این سندرم کاهش 20 درصدی بهره وری کاربران کامپیوتر را بدنبال دارند.

وی بیان کرد: در پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری که هم اکنون در حال برگزاری است، مباحث مفصلی در خصوص تشخیص، درمان و یپشگیری از سندرم بینایی کامپیوتر ارائه می شود.

احصایی وضعیت ارگونومی و نشستن افراد در هنگار کار با کامیپوتر، نحوه دریافت امواج صفحه مانیتور را از عوامل مهم در ایجاد سندرم بینایی کامپیوتر ذکر کرد.

این پزشک متخصص اپتومتری افزود: تجویز عینک های مخصوص، رعایت کردن فضای محیطی و معاینات بررسی های دوره ای چشم از راهکارهای درمان سندرم بینایی است.

دو هزار و 800 اپتومتریست (بینایی سنج) در سراسر کشور فعالیت دارند که 300 نفر از این تعداد در استان خراسان رضوی هستند.

پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان در طول روزهای 23 تا 25 اردیبهشت ماه در مشهد در حال برگزاری است.

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *