جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سرویس های در معرض تعطیلی یاهو

یاهو در روز جاری گزارش کاری خود از سه‌ماهه اول سال 2016 را منتشر کردند. آنچه در این گزارش بیش از سایر موارد به چشم می‌آید، خاتمه دادن به حیات چندین و چند سرویس و البته توقف کار چند سایت منطقه‌ای این شرکت است. همان‌طور که در جدیدترین گزارش‌ این شرکت نیز عنوان شده، تمرکز یاهو از این پس روی هفت محصول اصلی یعنی ایمیل، سرویس‌های جستجو، Tumblr، سرویس‌های خبری، ورزشی، مالی و محتویات مرتبط با سبک زندگی خواهد بود.

سرویس های در معرض تعطیلی یاهو

پیش از هر اقدامی، یاهو قسمت مربوط به بازی‌ها را از وب‌سایت خود حذف خواهد کرد (این سرویس در سال 1998 راه‌اندازی شده بود). حذف کانال مرتبط با انتشارات این شرکت نیز همزمان و در تاریخ 13 می سال جاری میلادی انجام خواهد شد. این تغییرات در تمامی نواحی جغرافیایی شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا اعمال خواهد شد.

از تاریخ 14 مارس نیز کاربران قادر به انجام خریدهای درون‌بازی از طریق قسمت بازی سایت یاهو نخواهند بود. یاهو اعلام کرده رایزنی‌هایی را با توسعه‌دهندگان بازی‌ها انجام داده تا راهکاری را به‌منظور حل مشکل کاربرانی که پیش از این خریدهای درون بازی انجام داده‌اند ارائه دهد.

پس از این، سرویس Yahoo Livetext در پایان ماه مارس 2016 میلادی متوقف خواهد شد. یاهو نرم‌افزار گفتگوی ویدئویی خود را در جولای سال 2015 عرضه کرده بود که البته قابلیت‌های چندان شاخصی به همراه نداشت. یاهو عنوان کرده Livetext تجربه جدید کاربری را به همراه امکان استفاده از قابلیت‌های متفاوت برای طرفداران این سرویس به همراه داشته و از همین رو، قابلیت‌های آن را در محصولات فعلی ادغام خواهند کرد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، یاهو مسنجر بیشترین بهره را از این تغییرات خواهد برد.

BOSS که راهکار پیشنهادی یاهو به‌منظور فراهم کردن پلتفرمی باز برای سرویس‌های جستجوی تحت وب بود نیز از این تغییرات در امان نمانده است. یاهو تصمیم گرفته است سرویس‌های جستجو BOSS JSON، BOSS Hosted، BOSS Placefinder و  Placespotter را از 31 ماه مارس سال جاری میلادی متوقف کند. یاهو در مقابل پیشنهاد کرده توسعه‌دهندگان از YPA استفاده کنند که در واقع راهکاری برپایه جاوااسکریپت برای ناشرانی است که قصد دارند مدیریت کاملی بر صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشند. علاوه بر این، Yahoo Mobile Developer نیز راهکار پیشنهادی یاهو در این زمینه است.

 

در ادامه این روند یاهو تصمیم گرفته سایت‌های منطقه‌ای خود را نیز ببندد. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این شرکت به احتمال فراوان به فعالیت Yahoo Astrology  ( در بریتانیا، فرانسه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و هند خاتمه خواهد داد. Yahoo Maktoob News (عربی و انگلیسی)، Celebrity، Movies، Style، Helwa، Sports و Weather نیز به پایان سرویس‌دهی خود می‌رسند و صفحات یادشده، کاربران را به هوم‌پیج Yahoo Maktoob به زبان عربی و انگلیسی هدایت خواهند کرد.

یاهو تاکید کرده هدف از اتخاذ این سیاست، تمرکز روی گزینه‌های مورد نظر این شرکت است. در پایان سال 2014 یاهو اعلام کرده بود به سرویس‌دهی چیزی در حدود 60 محصول و سرویس خود در مدت دو سال خاتمه داده است اما این رقم از زمان مدیریت ماریسا مایر و در راستای تلاش‌های او برای نجات کشتی در حال غرق‌شدن یاهو، دوبرابر شده است.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *